olaflaaten Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Hva kreves av ytelse for behandling og redigering av store filmklipp i HD? Skal kjøpe ny stasjonær PC og det er dette med HD-film den jeg har sliter tydeligst med. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Hva kreves av ytelse for behandling og redigering av store filmklipp i HD? Skal kjøpe ny stasjonær PC og det er dette med HD-film den jeg har sliter tydeligst med. det kreves litt for redigering ja det optimale for redigering er vel intel i7 prosessorene, men i5 2500K virker også ganske fint har du noe budsjett? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Tenker du mere på klipp/lim inn videoredigering og mindre effekter? Eller tenker du ofte på mye konverteringer med filtyper, miksing/triksing med film? Alså mere hollywood preget, at man få ting å se magisk ut? Er nok en del forskjeller der hva som faktisk kreves, og av programvaren du går for. Men jeg er enig en i5 2500k kan gå helt greit, og helt opp til sokkel 2011 for mere profosjonelt bruk. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Holder du på med semi-pro/pro redigering og rendering bør du går for minst en i7 2600(k) eller høyere. Er dette noe du driver på med skikkelig og ikke bare litt hobby film så anbefales socket 2011. Lenke til kommentar
olaflaaten Skrevet 20. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2012 Hva kreves av ytelse for behandling og redigering av store filmklipp i HD? Skal kjøpe ny stasjonær PC og det er dette med HD-film den jeg har sliter tydeligst med. det kreves litt for redigering ja det optimale for redigering er vel intel i7 prosessorene, men i5 2500K virker også ganske fint har du noe budsjett? Jeg er klar for å bruke en del penger, men setter grensa ved 15k, ikke inkludert sjerm, mus og høyttalere. Lenke til kommentar
olaflaaten Skrevet 20. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2012 Tenker du mere på klipp/lim inn videoredigering og mindre effekter? Eller tenker du ofte på mye konverteringer med filtyper, miksing/triksing med film? Alså mere hollywood preget, at man få ting å se magisk ut? Er nok en del forskjeller der hva som faktisk kreves, og av programvaren du går for. Men jeg er enig en i5 2500k kan gå helt greit, og helt opp til sokkel 2011 for mere profosjonelt bruk. Foreløpig har det vært mest klipping og liming, som dette: Men det har vært litt fordi PCn har begrenset meg, så jeg vil gjerne ha en som tåler litt mer Hollywood Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) da kan du jo få til et i7 3930K oppsett enkelt men spørsmålet er om du trenger det, det kommer an på hvor krevende du driver med Endret 20. januar 2012 av olestokk Lenke til kommentar
olaflaaten Skrevet 20. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2012 da kan du jo få til et i7 3930K oppsett enkelt men spørsmålet er om du trenger det, det kommer an på hvor krevende du driver med Kjenner faktisk at jeg har lyst til å gå for socket 2011. Tenker noen år fremover Takk for hjelp! Lenke til kommentar
phlake Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 I7-2600k, et bra hovedkort, 16-32GB RAM, en ssd og to snurredisker i raid burde holde, men om du vil bruke 5000kr på cpu så er i7 3930K fint. Se sammenligning HER. Det er litt å hente ift videojobbing :o) Lenke til kommentar
olaflaaten Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) . Endret 31. januar 2012 av olaflaaten Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 var det punktumet ment som en bump? hvis det var det så kan jeg vel prøve å fortsette min mening om det med prosessor er at det kan jo sammenlignes med GTX 570 vs GTX 580, den ene til 2500kr og den andre til 4000kr og det er kun 10% forskjell, fortsatt mange som sa at man burde gå for GTX 580... kan jo lage et oppsett hvis det er det du vil Lenke til kommentar
olaflaaten Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Neida, var ikke det! Hadde bare spurt om noe, for så å finne svaret selv, så jeg prøvde å slette kommentaren. Fikk det ikke til i farta, så da ble det sånn. Beklager det. Uansett, så begynner jeg å nærme meg en løsning nå, omtrent helt lik som forslaget du kom med i den andre tråden min. Takk for god hjelp så langt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå