Gå til innhold

Bærbar gaming pc

Takis4

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ganske så noob når det gjelder pc og hva som trengs for å få en skikkelig god bærbar gaming pc.

Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg å finne den riktige pcen. Jeg er mye ute å reiser og er derfor jeg er på jakt etter en bærbar. Jeg kommer til å bruke denn pcen til spilling. Prisklasse kan ligge på mellom 10-15 k. jeg må kunne kjøre bf 3 og cod 3 bra på pcen. Jeg kommer også til å spille en del strategispill. Trenger ikke å ta hensyn til den praktiske delen. Pcen Kan gjerne ha stor skjerm. denne pcen skal i hovedsak brukes til å spille på.

Noen som har noen gode alternativer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilbudet fra Multicom på en P150 med HD6990m, 4-kjerners I7 prosessor og intel 120 Gb SSD harddisk, er helt uslåelig, det er løp og kjøp! Som EivindS sier; ytelsen i spill er nær dobbelt så god som andre maskiner i tilsvarende prisklasse. (med GTX 560m)

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har 2 valg når det gjelder maskiner med så sterke skjermkort som HD 6990m eller GTX 580m; Clevo (Multicom) eller Alienware. Men prismessig vil en egenkonfigurert P170 (17 tommer) fra Multicom bli en god del dyrere enn dette tilbudet, såfremt hardware ellers er den samme - og Alienware sin 17-tommer vil bli enda dyrere igjen.

Kjøp P150, kjøp en ekstra 4 GB brikke og sett inn selv, og hvis du vil ha større skjerm, kjøp en ekstern skjerm å koble på. Da gjør du 2 fluer i ett smekk - du har en noenlunde hendig 15-tommer som egner seg til å ta med seg ut/rundt bedre enn en 17-tommer, samt at du har en mye større skjerm å kose deg med når du er hjemme.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Ser dette greit ut?

Multicom Kunshan P150 15.6" Min konfigurasjon:

- INTEL Core i7-2760QM firekjernet prosessor, 2.4GHz, 6MB SmartCache

- 16GB DDR3 SO-DIMM 1600MHz (4x4GB)

- AMD Radeon HD 6990M 2GB GDDR5

- INTEL SSD 510 120GB

- DVD-spiller og brenner (standard)

- Standard, fabrikkmontert kjølebelegg

- Windows 7 Home Premium med DVD

- MICROSOFT Office Home & Student 2010 Norsk

Lenke til kommentar

Trenger du virkelig 16 GB RAM? Jeg kjenner til bare et par-tre arbeidsområder man kan bruke en pc til, der så mye RAM kan ha noe for seg, og det har definitivt ingenting med spilling å gjøre.

Jeg ville ha spandert på litt oppgradert kjølepasta - hvis du ikke er helt sikker på hvordan du best gjør dette selv, så betal Multicom 400 kroner for å gjøre det for deg. HD 6990m er et kort som blir veldig varmt, og all hjelp det kan få vedrørende kjøling er et pluss.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Det er vel to forskjellige tilbud det linkes til. En versjon med ssd og den siste linken uten ? Eller tar jeg feil ?

Den første lenken var til en ferdig-konfigurert maskin, med en betydelig prisreduksjon i forhold til samme maskin selvkonfigurert med samme hardware, på vanlig vis. Tilbudet er nå borte.

Den andre lenken (Eivinds) er til den normalprisede basisversjonen av P150, som man kan konfigurere selv.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...