Gå til innhold

USA har stengt 4% av internett trafikken i dag.

Anbefalte innlegg

Det er kanskje helt nytt for deg, men når man kjøper mp3 og video på nettet for så å laste opp backup på megaupload (vil jo ikke miste musikk og video man har betalt for) så vil jo hashen bli samme for alle andre som har kjøpt det samme og lastet opp. Hvis jeg har backup av musikksamlingen min på megaupload kan jeg altså risikere å plutselig miste deler av samlingen dersom filene kan slettes fordi ANDRE deler. Det er ingen grunn til at jeg skulle straffes for sånt. At filene ligger et sted vs 10 steder har ingen praksis betydning bortsett fra at megaupload vil spare mye plass noe som igjen betyr at de kan tilby rimelige lagring til fordel for alle.

Siden den typen hash-løsning du beskriver her brukes enten pga fildeling eller fordi den som har laget softwaren er teknisk imbesil, så vil det nok ikke være et holdbart argument nei.

Og vi ser nok en gang dessverre gode beviser på hvorfor RIAA, MPAA og store firmaer vinner med sine tåpelige argumenter. Motstanderne deres er så blindet av skinnhellig bullshit at de ikke kan tas seriøst.

Endret av TEE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er helt fair, for hvorfor skulle Warz som bare ønsker en backup av musikken sin ble straffet for at Spenol og festen elsker å piratkopiere?

Det du egentlig sier er at all trafikk på megaupload burde være lovlig fordi 1 % av brukerne kanskje kunne være såpass mentalt oppegående at de i en verden med uendelig med muligheter faktisk valgte å brukte megaupload som en backup for sine personlige data. Og hvorfor har megaupload fokusert på å gi betaling til folk som har lastet opp ting som igjen har blitt nedlastet / skaffet dem salg av båndbredde, heller enn å bruke penger på å markedsføre sin kvalitetsmessige overlegne tjeneste mot bedrifter og lignende som kunne brukt det til backup eller deling av filer mellom ansatte. Det er et mysterium spør du meg:)

Jeg sier ikke at piratkopiert materiale skal være lovlig, men det skal være lovlig å lagre backup av sine filer på en slik tjeneste uten at noen skal kunne slette dem.

Før så betalte megaupload for nedlastinger, dette er en fin måte for de som produserer musikk, film, programvare osv å tjene penger på sitt produkt. Nøyaktig det samme gjør youtube via sitt partner program hvor brukere som laster opp videoer kan TJENE PENGER.

At dette er et mysterium for deg vitner bare om at du ikke har klart å oppnå like gode resultater som mr dotcom. :)

Så du mener min konklusjon om at ærlige mennesker som er så tilbakestående at de av en eller annen merkelig grunn velger å lagre filene sine på megaupload nærmest ikke finnes i større antall enn 1 % av brukerne er feil? Eller mener du også at det er seriøse musikere som deler ut musikken sin på megaupload og så for royalties i etterkant av nedlastninger?

Sannsynligheten for det tror jeg er på nivå med at argumentet til han fyren her om at han har fått hukommelsestap faktisk stemmer: http://www.dn.no/for...icle2316126.ece

Det er ikke tilbakestående i det hele tatt.

- Uendelig lagringsplass

Dette ene punkte alene er nok til å gjøre megaupload verdt hver eneste krone.

Jeg har forøvrig ingen anelse om hvor mange % som bruker megaupload til ærlige formål, men synes egentlig ikke det er relevant. Spørsmålet er om megaupload gjør noe galt og det gjør de ikke, megaupload er i prisnippet akkurat som youtube.

Det er kanskje helt nytt for deg, men når man kjøper mp3 og video på nettet for så å laste opp backup på megaupload (vil jo ikke miste musikk og video man har betalt for) så vil jo hashen bli samme for alle andre som har kjøpt det samme og lastet opp. Hvis jeg har backup av musikksamlingen min på megaupload kan jeg altså risikere å plutselig miste deler av samlingen dersom filene kan slettes fordi ANDRE deler. Det er ingen grunn til at jeg skulle straffes for sånt. At filene ligger et sted vs 10 steder har ingen praksis betydning bortsett fra at megaupload vil spare mye plass noe som igjen betyr at de kan tilby rimelige lagring til fordel for alle.

Siden den typen hash-løsning du beskriver her brukes enten pga fildeling eller fordi den som har laget softwaren er teknisk imbesil, så vil det nok ikke være et holdbart argument nei.

Den brukes ikke nødvendigvis i forbindelse med fildeling. Hvis 1000 folk laster opp samme fil, men ingen deler den sparer de fremdeles 999/1000 av plassen. Det er ikke noen sammenheng med fildeling.
Lenke til kommentar

Spørsmålet er om megaupload gjør noe galt og det gjør de ikke, megaupload er i prisnippet akkurat som youtube.

Det er store forskjeller, hvorav en av dem er at megaupload fungerer som hallik for fildelere som prostituerer seg for pengene megaupload betaler. For de prostituerte vil det sikkert bli enorme bøter, spørsmålet er hvor de vil sette grensen før de gidder å bry seg. 5 TB, 50 TB?

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om megaupload gjør noe galt og det gjør de ikke, megaupload er i prisnippet akkurat som youtube.

Det er store forskjeller, hvorav en av dem er at megaupload fungerer som hallik for fildelere som prostituerer seg for pengene megaupload betaler. For de prostituerte vil det sikkert bli enorme bøter, spørsmålet er hvor de vil sette grensen før de gidder å bry seg. 5 TB, 50 TB?

På YouTube er det også (for å bruke dine ord) drøssevis av prostituerte som selger sjela si for penger. Via YouTube sitt partnerprogram blir de utbetalt penger for hver "hit" youtube videoene de har får. Ser ikke helt hvorfor youtube skulle være noe bedre selv om de kanskje har mindre piratkopering % bedriver de fortsatt piratkopiering og hører i følge deg hjemme på en celle.
Lenke til kommentar

Hans påstand var at han har rett til å ta backup av musikk og video han har kjøpt, og laste dette opp til Megaupload. Er det vanlig at tilbydere av digital underholdning gir deg retten til å gjøre dette?

, det var det HAN sa. Men jeg sier igjen: Se hva DU postet. Selvfølgelig kan den som eier rettighetene til noe gjøre hva de vil med det. At du ikke eier rettighetene til en sang fordi du har kjøpt en kopi (som var det du prøvde å diksutere, tydeligvis) er en annen sak, men nå kan man altså det også (les Warz svar rett etter det innlegget jeg svarer på nå.)

TEE: Når må du prøve å leke halvseriøs i det minste. ALLE - absolutt ALLE som kan, bruker deduplisering på lagrede data på lagringsarrayer for backup. Det er de som IKKE gjør det (men har muligheten) som er tekniske imbessiler. Samtlige Solaris-baserte backup-servere med ZFS gjør det, i tillegg til andre backupløsninger på både MS og linux-platformen - dvs. brorparten av backuptjenester i datavarehus, Dropbox gjør det, iCloud gjør det, Google Music (tror jeg) gjør det - trenger du flere eksempler? Det sier seg selv at det kun er imbessiler som lage fjortenhundre kopier av en fil som er identisk, når de ikke må.

Lenke til kommentar

17 biler, toppløse damer, sjiraffstatuer og grotesk luksus

Slik var «superhackeren» Kim Dotcoms elleville luksusliv.

Dette er tragisk. Media prøver å sette likhetstegn mellom rikdom og kriminalitet, akkurat som om det å være rik i seg selv skulle være en kriminell handling. De rett og slett elsker denne type saker for de er så fulle av misunnelse og hat, nå kan de godte seg samt spe på propagandaen sin hvor de svartemaler rike mennesker og maler et bilde akkurat sånn de mener det bør være.

• Liker 2
Lenke til kommentar

17 biler, toppløse damer, sjiraffstatuer og grotesk luksus

Slik var «superhackeren» Kim Dotcoms elleville luksusliv.

Dette er tragisk. Media prøver å sette likhetstegn mellom rikdom og kriminalitet, akkurat som om det å være rik i seg selv skulle være en kriminell handling. De rett og slett elsker denne type saker for de er så fulle av misunnelse og hat, nå kan de godte seg samt spe på propagandaen sin hvor de svartemaler rike mennesker og maler et bilde akkurat sånn de mener det bør være.

Her har du en mann som tidligere er dømt i den største innsidesaken i tysk historie. Innsidehandel er som sagt veldig alvorlig i forhold til børshandel. Senere klekker han ut hele konseptet som har gjort han rik. Han vet det han holder på med er ulovlig, men han forsøker å komme seg rundt lovverket så godt han kan, og tror kanskje han vil komme unna med det, det er kalkulerende og beregnende fra ende til annet. Hadde han vært like lur som Bill Gates som han sier, hadde han vel tjent seg rik på å lage noe selv, og ikke spre og tjene penger på det andre hadde lagd på en ulovlig måte.

Lenke til kommentar

Er det vanlig at tilbydere av digital underholdning gir deg retten til å gjøre dette?

Det er, som Warz skriver, loven som gir deg retten til å ta backup.

Om disse backupene er offentlig tilgjenlig er det vel per definisjon ikke lenger backup, men heller distrubisjon.

I Warz sitt eksempel (se innlegg #143) er det ikke distribusjon, siden det bare er han som har tilgang til sin lenke.

Lenke til kommentar

Om disse backupene er offentlig tilgjenlig er det vel per definisjon ikke lenger backup, men heller distrubisjon.

I Warz sitt eksempel (se innlegg #143) er det ikke distribusjon, siden det bare er han som har tilgang til sin lenke.

Var bare for å pressisere at jeg ikke mente distrubisjon er backup ;)

Lenke til kommentar

Her har du en mann som tidligere er dømt i den største innsidesaken i tysk historie. Innsidehandel er som sagt veldig alvorlig i forhold til børshandel. Senere klekker han ut hele konseptet som har gjort han rik. Han vet det han holder på med er ulovlig, men han forsøker å komme seg rundt lovverket så godt han kan, og tror kanskje han vil komme unna med det, det er kalkulerende og beregnende fra ende til annet. Hadde han vært like lur som Bill Gates som han sier, hadde han vel tjent seg rik på å lage noe selv, og ikke spre og tjene penger på det andre hadde lagd på en ulovlig måte.

Bill Gates har laget veldig lite selv, kjøpt mye, stjålet mye, og selskapet hans har brutt langt flere lover enn Kim Dottcom hadde rukket i løpet av fire liv. :p
Lenke til kommentar

Han er en ærlig fyr som hele tiden har tenkt på hvordan de skal lage best mulig produkter for kundene sine, ikke hvordan de skal tjene mest mulig penger. Apple forsøkte med sin lisensiering og det var vel en av de store tabbene de gjorde. Sånn sett kan du godt si at piratene hjalp Microsoft. Likevel er det ikke sånn at piratene hjelper alle:)

Lenke til kommentar

Joda, har hatt en relativt god effekt også. Fant dette på ett annet forum.

Viewed this and translated it from Spanish but I think you can get the just of it.

STATUS OF SERVERS

MegaUpload

Closed. Bringing Down the House!

FileServe

Closing does not sell Premium. Closed in Brazil. Deleting multiple files. Affiliate Program Closed.

FileJungle

Deleting files. Locked in the U.S.. Closed in Brazil. (It belongs to Fileserve) Deleting multiple files. Testing the blocking of some U.S. IP addresses.

UploadStation

Locked in the U.S.. Hoping to be closed in Brazil. (It belongs to Fileserve) Deleting multiple files. Testing the blocking of some U.S. IP addresses.

FileSonic

The news is arbitrary (under FBI investigation). (It belongs to Fileserve) No concrete information.

VideoBB

Closed! would disappear soon. Affiliate Program Closed.

Uploaded

Banned U.S. and the FBI went after the owners who are gone. Still works in Brazil. Americans banned IPs.

FilePost

Deleting all material (executables will only stop, pdfs, txts) began to suspend accounts with material that would violate rules. (Doing the same as Hotfile)

Videoz

Closed and locked in the countries affiliated with the USA. Affiliate Program Closed.

4shared

Excluding files with copyright and waits in line at the FBI. Deleting multiple files.

MediaFire

Called to testify in the next 90 days and will open doors pro FBI. You can fall at any moment, is the best share of the last two years.

Org torrent

You can go away with everything within 30 days "they are under criminal investigation"

MIRC Network Share

Awaiting the decision of the case to continue or terminate Torrent everything.

Koshiki

Operating 100% Japan will not join the SOUP / PIPA

Shienko Box

Operating 100% china / korea will not join the SOUP / PIPA

ShareX BR

UOL Group / BOL / iG say they will join the SOUP / PIPA

Rapidshare

Only with premium and end with its tax liability to upload files greater than 100MB (or whoever is "fuck" with the FBI is ouploader)

Mirror Creator and Multiupload

Are almost the same thing and are on the Blacklist FBI "His name already are summoned to testify at the FBI since Wednesday, but disappeared off the map".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet noe mer om dette?

Why was MegaUpload really shut down?

In December of 2011, just weeks before the takedown, Digital Music News reported on something new that the creators of #Megaupload were about to unroll. Something that would rock the music industry to its core. (http://goo.gl/A7wUZ)

I present to you... MegaBox. MegaBox was going to be an alternative music store that was entirely cloud-based and offered artists a better money-making opportunity than they would get with any record label.

"UMG knows that we are going to compete with them via our own music venture called Megabox.com, a site that will soon allow artists to sell their creations directly to consumers while allowing artists to keep 90 percent of earnings," MegaUpload founder Kim 'Dotcom' Schmitz told Torrentfreak

Not only did they plan on allowing artists to keep 90% of their earnings on songs that they sold, they wanted to pay them for songs they let users download for free.

"We have a solution called the Megakey that will allow artists to earn income from users who download music for free," Dotcom outlined. "Yes that's right, we will pay artists even for free downloads. The Megakey business model has been tested with over a million users and it works."

https://plus.google.com/u/0/111314089359991626869/posts/HQJxDRiwAWq

Endret av Battaman
Lenke til kommentar

Dette er en gammel idé. Det høres fristende ut å få 90% istedet for halvparten av 70%. (Apple tar 30%, og plateselskapet gjerne halvparten eller mer av resten.)

Men de fleste artister forholder seg til følgende enkle ligning: 70% (eller 35%) av ingenting er like mye som 90% av ingenting.

Med noen hederlige unntak er salg avhengig av markedsføring. Å være en av noen millioner artister som har låta si liggende på MegaBox eller iTunes betaler ingen regninger, for andre enn herrene DotCom og Steve Jobs arvtagere. Om jeg la ut en av mine låter der, hvor stor er sjansen for at noen ville finne dem, enn si kjøpe dem?

Når det er sagt støtter jeg denne typen løsninger. Konkurranse er bra i et hvert marked. Og gudene skal vite at dette er en bransje som kan trenge konkurranse og nytenkning.

Men noen stor trussel mot platebransjen er dette ikke, så jeg ville være sparsom med konspirasjonsteoriene.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Han er en ærlig fyr som hele tiden har tenkt på hvordan de skal lage best mulig produkter for kundene sine, ikke hvordan de skal tjene mest mulig penger. Apple forsøkte med sin lisensiering og det var vel en av de store tabbene de gjorde. Sånn sett kan du godt si at piratene hjalp Microsoft. Likevel er det ikke sånn at piratene hjelper alle:)

Kim Dotcom er også en ærlig fyr som har tenkt på hvordan han skal kunne lage de best mulig produktene FOR å kunne tjene mest mulig penger. Og det er det ingenting galt med. Jeg har ikke sett en eneste tjeneste i hele verden som har vært like bra som megaupload, de slår alle rett og slett fordi de er billigst og best.

Lenke til kommentar

Kim Dotcom er også en ærlig fyr som har tenkt på hvordan han skal kunne lage de best mulig produktene FOR å kunne tjene mest mulig penger. Og det er det ingenting galt med. Jeg har ikke sett en eneste tjeneste i hele verden som har vært like bra som megaupload, de slår alle rett og slett fordi de er billigst og best.

Nå har de uansett ikke noe produkt å tilby og alle konkurrentene rakner. Hvis du ser på de som har fått til noe i verden så er ikke det å tjene mest mulig penger en motivasjon som fungerer for å skape eller å få til noe.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...