Gå til innhold

[Løst] Hjelp til valg av kabinett

Anbefalte innlegg

Heisann :)

ska bygge pc med asus z68 chipset 3.gen pro. i5 2500k og amd 7970. og jeg tenkte jeg skulle ha custom vannkjøling. Jeg skall kjøle ned både skjermkort og prosessor. hva er et bra kabinett til custom vannkjøling ? jeg bryr meg ikke så veldig mye om hvor stort det er, men jeg vli at det skal se bra ut. er også opptatt av det ikke er altfor bråkete, er ikke ekstremt nøye, men det må ikke bråke for mye. har også et lite spørsmål, er det vits og kjøle ned et hovedkort? Så hvis dere har noen kabinett dere anbefaler til custom vannkjøling (hadde ikke tenk mer en trippel 120mm radiator) er jeg takknemlig for det. på forhond tusen takk ! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Corsair Obsidian 800D

- trippel 120mm rad i topp med plass for "push-pull"

- 120mm rad bak - "push-pull"

- 140mm rad i bunn - "push-pull"

Edit: det er også andre Corsair kabinetter som er gode til vannkjøling, for for eksempel Obsidian 650D og det kommende Obsidian 550D

jeg likte det veldig godt, men det var litt dyrt , vet ikke heller om jeg trenger mer en en radiator i det hele tatt :)

Lenke til kommentar

Vil jeg få plass til custom vannkjøling for cpu og gpu i det ? :)

det er nok det

plass til dobbel 120mm i topp og en 120mm bak, hvis det ikke er nok så er det plass til en 200mm rad foran hvis man tar vekk HDD hyllene

dobbel 140* :)

i topp eller bak ? :)

Lenke til kommentar

men hvordan vil et nzxt phantom vere til vannkjøling, må si jeg likte prisen på det :)https://prisguiden.no/produkt/nzxt-phantom-133610

Vent til NZXT Switch 810 kommer!

Det skal vist ha bedre airflow enn HAF X får de som ønsker og bruke luft, og kan ha 420mm radiator i toppen og 120/240 i bunn. Prisen vil nok og være endel mindre enn 800D

høres bra ut, men når tror du dette kabinettet hvil komme ? :)

Lenke til kommentar

dobbel 120mm eller 140mm, kanskje mulig med dobbel 200mm?

120mm/140mm i bunn, eller dobbel 120mm/140mm rad hvis du tar bort HDD kassa

men jeg vil ikke anbefale deg NZXT phantom, det ser kanskje fint ut, men det er forferdelig kvalitet på det, plastikk nesten hele greia, det knirker til og med...

Lenke til kommentar

Vent til NZXT Switch 810 kommer!

Det skal vist ha bedre airflow enn HAF X får de som ønsker og bruke luft, og kan ha 420mm radiator i toppen og 120/240 i bunn. Prisen vil nok og være endel mindre enn 800D

Fortsatt plastikk kabinetter eller har de faktisk investert i bra materialer denne gangen? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...