Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Peugeot 407SW erfaringer


Niram

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er på utkikk etter en sporty, økonomisk stasjonsvogn til rundt 100 000. Har sett meg ut 407 som et godt alternativ. Har funnet en med masse utstyr (webasto, 2sone klima, parksensor etc) til 120 lapper. Det må da være et godt kjøp? 06 modell som har gått ca 150 000. Liker godt utseende på bilen. Eneste jeg er litt skeptisk på er 1,6l diesel-motoren som sitter i den. Skal få testet en lignende modell i løpet av morgendagen, så da blir jeg vel noe klokere :)

 

Så, noen som har erfaringer med 407sw? Merk at jeg kun søker tilbakemeldinger fra folk som har direkte erfaring, altså er jeg ikke interessert i generell nedrakking på f.eks Peugeot.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

407 er absolutt kurant bil det.

 

Grunnen til den lave prisen er mye pga. dristig og annerledes design. Det slo aldri helt gjennom og solgte kjempe dårlig i Norge.

 

407 SW har bagasjeromsvolum på 448 liter. Til sammenligning har Ford Mondeo stv. 554 liter – VW Passat stv. har 603. Dårlig utnyttelse av plass med andre ord.

 

Personlig synes jeg bilen blir klumpete og selv om det er en stor bil så er plassen innvendig ikke så alt for stor og den er dårlig utnyttet.

Lenke til kommentar

Tull. Bytte clutch på Peugeot er da på ingen måte vanskeligere enn på andre bilmerker, og jeg ser heller ikke hvordan man klarer å dra inn dyre merkevekstedsregninger inn i bildet? Å ha bil koster penger uansett hva du kjøper og hvor du går.

 

1,6HDI er en solid motor. I flertallet av Peugeotene som går, står denne motoren. Relativt sprek er den også :)

Absolutt ikke et dumt kjøp. God kjørekomfort er det også, men som nevnt over passer ikke utseende til alle, men det er igjen veldig subjektivt :)

Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen! Prøvekjørte en for et par dager siden, og må si jeg ble positivt overrasket! Motoren dro godt, ingen tvil om det. Allikevel føltes den noe slapp i forhold til 2,0l (mondeo) jeg testet litt tidligere. Likevel føler jeg at peugeot-motoren older for mitt bruk.

 

Bilen jeg snakket om er http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31800185 . Synes den ser bra ut, utenom kanskje litt høy kmstand. Den jeg prøvde hadde gått ca 100k, men hadde langt fra samme utstyrsnivå..

Lenke til kommentar

Det er sant! Hm, ser ut som den jeg linket til har halogen. Misliker sterkt dårlige lys, så da får jeg se etter en med xenon. Takk for tipset!

 

Forresten, hva tror dere om denne? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32519411

 

Er det risikabelt å kjøpe en som har gått såpass langt? Ser ut som den er godt tatt vare på, og den har mye utstyr. I tillegg har den 2,0l HDI motoren. Som sagt ligger budsjettet mitt på maks 125 000, men er vanskelig å finne noe som utmerker seg innenfor mine krav.

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

I følge annonsen til den siste, er jo det automatgir og bensinmotor da. Da ville jeg blitt litt skeptisk, særlig ved den kilometerstanden.

 

Kan ikke huske at jeg har kjørt 407SW i mørket, men Peugeot er jo generelt ikke kjent for dårlige kjørelys. Mener å huske at de faktisk kjører litt høyere spenning i lyskretsen enn andre biler, for å nettopp få bedre lys. Kan jo eventuelt skifte til disse pærene som skal ha 30% mer lys - kan ikke sammenliknes med xenon da, men bedre er det nok :)

Lenke til kommentar

Har du sett på denne?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32709398

 

Her har du som du skrev i første innlegg webasto, park sensor bak, klima, cruisekontroll, hengerfeste, fabrikkmontert JBL anlegg, xenon ++

 

Peugeot er kjent for å levere de beste diesel motorene så hadde jeg vært deg hadde jeg utvilsomt sett etter diesel. Som Bjornevik over her så er jeg skeptisk til høy km, automat og bensin, selv om bilen var greit utstyrt.

 

 

Her er det også et godt alternativ http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28849650

Siden du er ute etter stasjonsvogn så er det kanskje barn inne i bildet? Det er noe forferdelig griseri om du søler noe i velour seter, mens på skinn er det jo bare å tørke av med en våt klut. Samtidig så ser skinn 100 ganger bedre ut på biler som denne synes jeg, og det har veldig høy verdi når du skal selge bilen igjen. Du løfter premiumfølelsen mange hakk med skinnseter.

 

 

Hadde det vært jeg som skulle kjøpt bil hadde jeg nok reist og sett på sistnevnte! :)

Lenke til kommentar

Den første du linket til har jeg prøvekjørt allerede! Virka som en veldig grei bil, med en del utstyr. Skal nevnes at det er en såkalt kjørewebasto, og ikke parkeringsvarmer. I tillegg syns jeg bilen rista litt i høyere hastigheter, noe selger mente var ubalanse i dekkene (skulle balansere de), men likte bilen svært godt :)

 

Den siste så kjempefin ut! Eneste er at jeg bor i gjøvik-området, ergo er det langt til Molde..

 

Noen andre biler jeg bør vurdere og? Prøvekjørt en 2,0tdi Mondeo også, var veldig fin den og. Dog var det ikke skinninteriør i den heller, noe jeg helst vil ha. Ikke et must men.

 

Takk for all hjelp, setter stor pris på det! Nå reiste nettopp gamlebilen (solgt), så nå er det fritt fram til ny bil!! :D

Lenke til kommentar

Bilselger jobber på karroseriverksted, og har gjort en del arbeid på bilen. Det han sa var vel at det kunne være noe snø i hjulene, som utløste ristingen. Så sa han at han skulle ta en liten overhaling på bilen forrige helg, og da kunne han balansere hjulene også..

 

Vet at man ikke skal stole på alt selgeren sier, men synes han virket veldig troverdig og seriøs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...