Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trådløst fungerer ikke på én av maskinene

Anbefalte innlegg

Hei

Har en Netgear router som gir trådløst nett til våre tre PCer. For en uke siden begynte det plutselig å tulle seg på den ene maskinen. Når jeg setter i trådløs adapter skjer det rett og slett ingen ting. Adapteret blinker ikke slik det skal, og maskinen får ikke opp oversikten over trådløse nettverk. Har forsøkt med to forskjellige adaptere uten at noen av dem fungerer. Selve USB-inngangene fungerer fint. Bruker jeg kabel fra router til PC fungerer alt helt fint.

Begge trådløse adapterene fungerer fint på min andre PC uten problemer, og laptopen kan også bruke trådløst.

Noen som aner hva dette kommer av? Kan nettverkskortet være ødelagt? Vurderer å reformatere maskinen, men det er jo litt kjedelig når det ikke er sikkert det hjelper en gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før du går veien om reformatering, så kan det lønne seg å prøve en Linux live-cd (f.ex Ubuntu eller Mint) for å teste tilkoblingen.

Nå skal det sies at det er en viss sansynlighet for at usb-adapterne ikke er støttet i linux (produsenten sikter seg kun inn på windows-segmentet).

En annen ting som jeg har erfart. Hvis du bytter adapter uten å avinstallere driveren til det forige trådløs-kortet så fungerer det ikke som det skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...