Themainthing Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Som tittelen tilsier så lurer jeg på om det er noen som vet når Nvidia's neste GPU-serie kommer ut?? Lurer på om jeg skal vente, eller om jeg skal gå for 7950 når den kommer.. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Kjøp et kort som passer deg nå, Kjøp ikke om det ikke finnes kort som er interessante for deg av forskjellige grunner: Ikke nok ytelse for penga Ikke nok ytelse Du kjører programmer med CUDA/OpenCL eller har andre programmer du kjører og kortene du ser på passer ikke. Du er bekymret for å gjøre et dårlig kjøpe ved at et nytt kort kommer neste måned og presser prisen ned. Om 7950 har ytelse og pris som passer deg bør du kjøpe det, det kan hende Nvidia vil tilby bedre pris/ytelse senere, men det er slik det er med datadeler. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Jeg tror det er lurt å vente med tanke på pris. Men dekker HD 7970 behovene kan man vurdere den. Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) Ser ut til at Kepler er på markedet i løpet av mars/april. Vet ikke noe om ytelsen enda, men CD tvitret i går at Kepler vil vinne alt av benchmarks, så... "The short story is that Nvidia (NASDAQ:NVDA) will win this round on just about every metric, some more than others. Look for late March or early April availability, with volumes being the major concern at first. GK104 cards seen by SemiAccurate all look very polished and complete, far from rough prototypes or “Puppies“. A2 silicon is now back from TSMC, and that will likely be the production stepping barring any last second hitches. Currently, there aren’t any. For the doubters, both of the current cards we saw have two DVI plugs on the bottom, one HDMI, and one DP with a half slot cooling grate on one of the two slot end plates. The chip is quite small, and has 8 GDDR5 chips meaning a 256-bit bus/2GB standard, and several other features we can’t talk about yet due to differences between the cards seen. These items won’t change the outcome though, Nvidia wins, handily." Endret 20. januar 2012 av Stool Sample Lenke til kommentar
HKS Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Som tittelen tilsier så lurer jeg på om det er noen som vet når Nvidia's neste GPU-serie kommer ut?? Lurer på om jeg skal vente, eller om jeg skal gå for 7950 når den kommer.. Trenger du en ny GPU nå, så kjøper du en ny GPU nå... 7950 kommer uansett ikke før om et par uker, ut i fra hva jeg har hørt så vil de også i likhet med 7970 være i ganske begrenset volum frem mot slutten av februar. Lenke til kommentar
Themainthing Skrevet 20. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2012 Raptor' timestamp='1327056261' post='18855029'] Som tittelen tilsier så lurer jeg på om det er noen som vet når Nvidia's neste GPU-serie kommer ut?? Lurer på om jeg skal vente, eller om jeg skal gå for 7950 når den kommer.. Trenger du en ny GPU nå, så kjøper du en ny GPU nå... 7950 kommer uansett ikke før om et par uker, ut i fra hva jeg har hørt så vil de også i likhet med 7970 være i ganske begrenset volum frem mot slutten av februar. Jeg trenger ikke et kort akkurat nå. Vurderer uansett om jeg skal vente på Ivy bridge.. så jeg har god tid til å vente! Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Jeg har også god tid. Holder på med en nesten komplett oppgradering av Hardware, så grafikkort blir antagelig det siste i rekka. Skal både ha Hovedkort og prosessor først.. Det blir garantert et Nvidia-kort Lenke til kommentar
HKS Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Jeg trenger ikke et kort akkurat nå. Vurderer uansett om jeg skal vente på Ivy bridge.. så jeg har god tid til å vente! Hvis du allikevel skal vente på Ivy Bridge så kan du se hva som gir best "bang-for-the-buck" da. IB kommer i April, da er også flere Kepler-kort tilgjengelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå