sinnaelgen Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Når en tv blir plombert for å unngå lisens kan man i ettertid fjerne dette , eller er det gjort for evig og alltid ? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 eh, man plomberer vel ikke tv-apparater nå til dags? Da må du vel røske ut allt av hdmi-innganger slik at tv'n blir ubrukelig til alt annet også. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Hvis tven først bli plombert så er nok lodding hvis det ikke er mulighet å skru ut tv mottakeren. Skulle man trenge TV senere finnes det jo tvbokser så jeg ser ikke det som noe problem. Jeg syns de fleste tvene i dag burde selges med IDTV uten analog mottaker slik at man trenger en brikke å gjøre tven brukbar, ellers så selges tven som en pc skjerm med mulighet for tv. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Om du ikke har mulighet til å få inn analoge signaler på TVen, trenger du ikke plombere noe. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2012 For meg er det ikke noen problem , men det er diskutert i lisenstråden og derfor lurt jeg på hvilke muligheter man hadde hvis ombestemmer seg . Det kan være så enkelt som at den tv man før brukte som ren pc monitor ( gjerne som en ekstra monitor i forbindelse med et eller annet arbeid på pcen) og så ryker tven. Da er det enklere å ta i bruk denne tven for fult en å kjøpe en nye en. Hvis den ødelagte tven hadde innebygget digital dekoder ville det være enkelt å bar flytte cam modulen over til den tven som kun var brukt som monitor framfor å måtte kjøpe En helt nye dekoder. en cam modul/kortleser koster rundt 500 kr mens en dekoder koster 4 ganger mer. Da sier det seg selv hva man vil foretrekke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå