Misoxeny Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Hei Er det noen som vet om det er lett å skaffe seg jobb for en nyutdannet dataingeniør? Evt hvordan det har vært de siste årene? Takk Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Kommer vel ann på hvilken renning da? Bygge maskinvaredeler, programmering etc? Tror du må være litt mere spesifikk, du har jo alltid mulighet å jobbe som driftperson i et mindre kontor, men selvsagt tjener man ikke like godt på det som å utvikle tjenester og andre ting. Lenke til kommentar
Misoxeny Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 Jeg tenker å gå retningen Datateknikk som er en av to retninger UiA tilbyr: http://www.uia.no/no/portaler/studietilbud/studier/ingenioerfag_-_data Så da blir det jo mye programmering, forhåpentligvis utvikling av diverse ting og tang. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Jeg tenker å gå retningen Datateknikk som er en av to retninger UiA tilbyr: http://www.uia.no/no/portaler/studietilbud/studier/ingenioerfag_-_data Så da blir det jo mye programmering, forhåpentligvis utvikling av diverse ting og tang. Nå studerer ikke jeg dataing. men informatikk. forskjellen er ikke så stor mellom studiene uansett. Det er i dag ganske enkelt å finne seg jobb. Det er manko på personer med høyere utdannelse innen IT i Norge akkurat nå. Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Forskjellene mellom studiene er vel stort sett de tunge realfagene? Og tittelen b.sc, som i og for seg bør dra inn noen ekstra kroner i året, skal selv begynne på linja TS nevner, og neste år er det faktisk snakk om å begynne med sertifiseringer ala Cisco Herlig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå