Gå til innhold

Ny hjemmekino til film/spill/konserter Pris 30 000

Anbefalte innlegg

Vi flytter inn i nytt hus, og ønsker å dedikere et rom til hjemmekino.

Vi har satt av 30 000kr som skal rekke til projektor lerret og lyd. Rommet er 4x5m, og planen er å ha lerret på den ene kortveggen. Det viktigste er at lyden er god. Greit hvis vi kan få litt volum, men trenger ikke å kjenne luften fra høytalerne. Vi har null erfaring med lyd/blide fra før, så all hjelp er velkommen.

LYD:

Først av alt: Er 15 000 et fornuftig lydbudsjett når totalbudsjettet ligger på 30 000?

Har sett litt på DALI ZENSOR 5.1 pakken som selges på HiFi-Klubben (http://www.hifiklubben.no/produkter/hoy ... m.htm#test), men ut i fra et par av testene jeg har lest virker det som om jeg vil sprenge budsjettet hvis jeg skal ha en reciever som får ut potensialet dems, så må vel muligens se meg om etter noe litt billigere?

Har også sett litt på pakker fra surround.no. Er disse noe å satse på?

Er klar over at jeg ikke får verdens beste lyd for 15, men trenger et oppsett (høytaler + reciever) som passer godt sammen.

BILDE

Har egentlig ikke sett så mye på projektor/lerret enda, så her er alle tips velkommne.

Jeg vet er at lerret må være "opprullbart", 16:9 format og 100"/120"

Jeg har ganske god lyskontroll i rommet, og det skal males i mørke toner (kanskje svart vegg bak lerret). Etter det jeg har forstått er det fremdeles for tidlig å satse på 3D-projektor. Jeg har aldri vært noen fan av 3D, så det er ikke noe stort dillemma.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...