Bertelsen Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Jeg er ute etter et nettbrett som har bra batteritid, min. 4 timer med filmtitting. Nettlesing må gå smooth, helst ikke noe hakking. Helst mulighet til minnekort, spille divx og matroska. Jeg trenger ikke 3g. Det må være android eller ios, siden jeg kjører plex-server. Solid, og fint design. Litt rotete innlegg, skriver på en mobil nå. Alle tips vil bli godt mottatt! Lenke til kommentar
Swome Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Omtrent alle nettbrett dekker vel de kriteriene. Hva med å si noe om størrelse og pris? Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Her er et innlegg jeg skrev for en måneds tid siden om mine erfaringer med iPad 2. Jeg kan dele noen av mine erfaringer med min iPad 2. For dere som ikke vil lese hele innlegget, kan dere hoppe til det med fet skrift lenger ned. Det første jeg la merke til etter unboxing var et fantastisk kvalitetsprodukt med pent design og god byggkvalitet uten løsheter eller knirkelyder. Ved oppstart ble jeg møtt av en skjerm med gode farger, men litt dårlig sortnivå. Også oppløsningen kunne vært høyere. Man kan tyde pixlene hvis man leter etter dem, men ellers er ikke dette noe problem. Ryktene sier at iPad 3 vil få en høyere oppløsning på skjermen. Antatt lansering for denne er rundt påske. Jeg kan også tilføye at skjermen er veldig rask og responsitiv - har aldri sett noen bedre på denne fronten. Videre satt jeg opp enheten mot trådløst nett, e-post og diverse andre ting. En måned etter mitt iPad-kjøp kom Apple med en "stor" oppdatering iOS 5. En av mine favorittfunksjoner med denne er mulighetene for spesielle multitouchbevegelser. Jeg bestilte også et SmartCover og besyttelse for baksiden som er kompatibelt med SmartCoveret. En av de virkelig store fordelene med en iPad kontra Android-nettbrett er alle kvalitetsapplikasjonene i AppStore. Her finner du svært mange, gode applikasjoner. Men, du må betale for en god del av disse. Jeg savner imidlertid en iPad-tilpasset versjon av Spotify, men denne skal være under utvikling. Spotify - raska på!!! Er lei av å vente... Ellers kan jeg meddele at alt flyter veldig bra på iPad 2, uten lagg og henginger. Har prøvd noen Android-nettbrett og disse lagget. Batteritiden er heller ikke noe å utsette på. Jeg har noe redusert lysstyrke, og med normal bruk (surfing, facebook og litt spilling) holder den i ca. en uke. Da kan jeg si at jeg slår av WiFi når jeg ikke bruker det. Jeg har også støtt på noen ulemper. Det største for min del er mangelen på filutforsker, at du ikke har tilgang til å titte i mappene i systemet. Dette medfører til at du må bruke iTunes ved overføringer av innhold, noe jeg misliker svært mye da jeg ikke er noen iTunes-fan. Noen andre småirriterende ting er at den lukker AppStore når jeg laster ned en app. Dette gjør at jeg må åpne applikasjonsbutikken på nytt for å laste ned flere apps. En annen ting er ved åpning av nye faner i nettleseren. Når jeg åpner en ny, åpnes skrivefeltet i søkefeltet. Dette betyr at jeg må klikke på adressefeltet får å gå til en nettside. En tredje liten ulempe er ved YouTube. Når jeg skal se en video, finner jeg videoen. Ulempen her er at jeg i tillegg til å åpne videoen, også må klikke på "play"-knappen. EDIT: Kan også tilføye at ved avspilling av YouTube-videoer i nettleseren fungerer bare lyd. For å få bilde må du åpne videoen i YouTube-appen. Mangelen for flash-støtte i nettleseren kan også by på noen problemer. Det har hendt at jeg har måtte ty til PC-en eller Android-mobilen (ja, jeg foretrekker Android normalt) for å kunne vise innholdet på nettsiden. Til slutt kan jeg kommentere kamraene. FaceTime og Skype fungerer utmerket på enheten, og kameraene duger til dette. Annet enn dette er kameraene så og si ubrukelige til. Kort oppsummert for dere som ikke vil lese hele innlegget: Fordeler: + rask og stabil+ pent, gjennomført operativsystem + god byggkvalitet + mange, gode kvalitetsapplikasjoner + rask og responsitiv skjerm + ingen lagg eller henging + god batteritid + god støtte fra Apple mtp. oppdateringer de kommende årene + smarte multitouchbegevelser Ulemper: - dyre applikasjoner (men det positive er at de er gode applikasjoner) - veldig låst til Apples løsninger - ingen filutforsker - noen småting som YouTube-avspilling og AppStore-lukking - skjermen kunne vært bedre mtp. sortnivå og oppløsning - ikke særlig bra kamera - ingen flash-støtte i nettleseren Hvis du kjøper en iPad 2 kjøper du et rask og stabilt nettbrett med god sikkerhet og det desidert største utvalget av kvalitetsapplikasjoner. Du bør imidlertid være oppmerksom på enkelte begrensninger i programvaren. Skulle du lure på noe er det bare å spørre! Lykke til med valg av nettbrett! Innlegget er basert på personlige erfaringer og synspunkter. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Galaxy tab'ene har vel ikke plass til minnekort? Da må man kjøpe ekstra minnekortleser tror jeg. Lenke til kommentar
Panzerhansa Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Galaxy tab'ene har vel ikke plass til minnekort? Da må man kjøpe ekstra minnekortleser tror jeg. det spørs på hvilken størrelse en går for 7.7 og 7 har plass til minnekort Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 Takker for svar alle sammen! Jeg har bestilt en Transformer Prime, så får vi se om jeg ender opp med den. Lang ventetid! Vurderte Galaxy Tab en stund, men den begynner vel å ha litt gamle specs nå? Primen min blir kanskje sendt 1 Mars, men det gjenstår å se. Er det noen rykter om ny Galaxy Tab? Lenke til kommentar
Swome Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Er snakk om en Note 10.1 som skal bli annonsert på MWC i slutten av måneden. Blir nok mange nyheter da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå