Thomas Johannessen Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8Z68V_PROGEN3/ Bestilte dette hovedkortet sammens med i5 2500k og 8gb ram.. alt er sammen nå men jeg finner ikke plass til ledninga til cd rommet mitt.. Cd rommet er fra ca. 2007, er cd rommet virkelig for gammelt? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Det er riktig. Dette hovedkortet har ingen IDE kontakt. Da har du to alternativer - enten kjøpe ny sata-dvd-rom eller en sata/ide overgang. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 En ny DVD-rom koster ca 200kr Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Mest sannsynlig har du PATA/IDE-kontakt på CD-rommen. Den typen kontakt forsvinner mer og mer fra nyere hovedkort og er så vidt jeg kan se ikke på det hovedkortet. PATA/IDE er brede, flate kabler. Hvis det er det som er problemet må du enten kjøpe ny CD-rom eller en overgang. Lenke til kommentar
Thomas Johannessen Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) Takk for svar. Har ventet 6 dager på disse delene, og nå vet jeg ikke hvor jeg skal få tak i cd-rom.. Bor i tromsø, vet ikke om elkjøp eller expert har det.. Endret 19. januar 2012 av Thomas Johannessen Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Dra bort på connect på stakkevollan. antar de har. i samme bygg som rema Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå