Anonym259235 Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Er det mye fett i mikropopkorn? Jeg prøver å gå ned i vekt og lurer på om jeg skal poppe en pose til filmen. Lenke til kommentar
The_Tom Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Les på baksiden (pr 100g) og skriv det ned her, så skal jeg fortelle deg. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 Les på baksiden (pr 100g) og skriv det ned her, så skal jeg fortelle deg. Pr 100g: Energi 2000Kj/480kcal Protein 7,5g Karbohydrater 51,5g Fett 27g Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Er det mye fett i mikropopkorn? Jeg prøver å gå ned i vekt og lurer på om jeg skal poppe en pose til filmen. Bedre med popcorn enn sjokolade eller potetgull, men ikke mye bedre når du legger til oljen/smøret i posen og saltet, salter du ekstra blir det vere, og vil du ha "American style" med smør så kan du helle kjøpe deg en freia melkesjokolade. Næringsinnhold på REN popcorn (kilde: Wikipedia): Nutritional value per 100 g (3.5 oz): Energy 1,598 kJ (382 kcal) Carbohydrates 78 g - Dietary fiber 15 g Fat 4 g Protein 12 g Thiamine 0.2 mg (17%) Riboflavin 0.3 mg (25%) Iron 2.7 mg (21%) Det har minimalt med fett og det er bra, men MYE karbohydrater, (det er stivelse ikke sukker, så det er ikke som frukt). FUCK, sjekket ut freia.no og kims.no, både freia meklesjokolade og koms salt er bedre å spise enn popcorn, (og det er FØR smør og salt er regnet med). Spis en gulrot til filmen XD -frank Lenke til kommentar
The_Tom Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Les på baksiden (pr 100g) og skriv det ned her, så skal jeg fortelle deg. Pr 100g: Energi 2000Kj/480kcal Protein 7,5g Karbohydrater 51,5g Fett 27g Det der er ikke sunt. Ja, du blir feit av å spise det. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Popcorn har jo ikke verdens høyeste egenvekt, da. Jeg sier ikke at det er sunt, men det er lett å bli litt lurt av tallene per 100 g. Lenke til kommentar
War Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Står mye rart her, pga vekten er det et bra valg om man vil ha noe godt. Desuten er det totale kcal som teller , du kan drikke olje hele dagen , men er du under kcal du forbrenner legger du ikke på deg en gram uansett. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Står mye rart her, pga vekten er det et bra valg om man vil ha noe godt. Desuten er det totale kcal som teller , du kan drikke olje hele dagen , men er du under kcal du forbrenner legger du ikke på deg en gram uansett. Anntar du snakker om nordsjøolje her for få planteoljer i butikken er "karbo-fri" -frank Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Han nevner jo ikke "karbo". 3 Lenke til kommentar
War Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) Mente at man kan spise hva man vil innen for kcal man har til gode. Det anbefales jo ikke og drikke bare olje eller spise bare sukkerbiter, men rent teoretisk. Så da kan man ikke si at noe er fetende, men spiser man formye kcal, uansett hva det er, vil man legge på seg. Ser at popcorn anbefales av vektklubb.no for de som måtte ha lyst på noe godt. Man får iallefall mer volum for kcal. Endret 19. januar 2012 av War Lenke til kommentar
The_Tom Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Mente at man kan spise hva man vil innen for kcal man har til gode. Det anbefales jo ikke og drikke bare olje eller spise bare sukkerbiter, men rent teoretisk. Så da kan man ikke si at noe er fetende, men spiser man formye kcal, uansett hva det er, vil man legge på seg. Ser at popcorn anbefales av vektklubb.no for de som måtte ha lyst på noe godt. Man får iallefall mer volum for kcal. mer volum for kcal? Jeg ville anbefalt folk å se på næringsinnholdet pr 100g. og kose seg ut fra det. I bunn og grunn, trenger man egentlig ikke å tenke på dette, dersom man unngår å spise den 'hele sjokoladeplaten' og heller kose seg med en rute, eller 3. If you catch my drift. Man trenger heller ikke kose seg med HELE popcorn posen. Personlig har jeg sjeldent lysten på noe det som klassifiseres som 'godteri' osv osv Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Vel.. har hørt om en populær ''popkorn-diett'', hvor man spiser så mye popcorn man vil, så vil tro at det er helt OK å ta seg en pose til filmen. Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Vel.. har hørt om en populær ''popkorn-diett'', hvor man spiser så mye popcorn man vil, så vil tro at det er helt OK å ta seg en pose til filmen. Den hørtes fin ut . Det er noe som også heter å spise alt med måte. Lenke til kommentar
War Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Samma som frukt og grønnsaker på en diett, her kan man spise 3-4-5 ganger mer volum en ris og brød. Samme blir det med popcorn og sjoko, trur de fleste vil heller kose seg med en pose popcorn , en 2-3 ruter sjoko for samme kcal. Desuten trenger man spisedager pga leptin så man kan holde forbrenninga oppe på et underskudd, man kan jo jukse litt de dagene da man skal ha mye karb alikevel. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Husk at popkorn er 100 gram PER POSE, mens en potetgullpose er 300-500 gram. Altså er kalori per vekt ikke spesielt relevant da man ikke sammneligner konsumert mengde. Lenke til kommentar
War Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Jo det er da det er relevant da man kan spise mer popcorn ... Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Popkorn tar plass, og vis du får en full mage kan du ikke ete mer. Derfor er det veldig relevant. Lenke til kommentar
The_Tom Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) Popkorn tar plass, og vis du får en full mage kan du ikke ete mer. Derfor er det veldig relevant. Har du fått full mage med popcorn, blir man feit samme faen hva man gjør. For da har du virkelig dytta unødvendig mye ned. Endret 21. januar 2012 av The_Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå