AnonymDiskusjon Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Så, jeg er blitt påmeldt på dette kurset av psykologen jeg går til. Har vært til ett ''forintervju'' for at de skal sjekke om jeg får utbytte av kurset. Fått forklart at det er, som navnet tilsier, ett kurs hvor man får verktøy for å jobbe med depresjonen osv. Helt greit, bortsett fra at de sier at jeg MÅ kjøpe ett tynt, billig lagd hefte til 500 kr. Helt ok, hvis det faktisk er noe man får ut av kurset.. Så. spørsmålet mitt er; er det noen her som har gått på KiD kurset? Hvordan funket det? 'Virket' det for deg? Er det verdt det, eller er det bare masse prat og info som du får ellers overalt av andre ''eksperter'' og ''ikke-eksperter''? Postet av anonym: 97f7258811e879b62e71a1ef95c71e56 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Jeg gjennomførte dette kurset før jul. Helt greit opplegg. Baserer seg på det å kjenne igjen tankemønstre og å øve seg på å "snu" disse. Føler ikke jeg fikk sånn enormt utbytte av det egentlig. Annet enn at jeg lettere kjenner igjen disse "negative automatiske tankene" lettere. At man må kjøpe dette heftet (kostet 390, ikke 500 når jeg gjorde det) synes jeg er idiotisk. De burde hatt noen til utlån eller noe. Men siden utgiver har monopol så kan de vel ta akkurat det de vil. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2012 Vil du anbefale at jeg går på dette kurset da? Eller er det likegreit å kjøpe en selvhjelpsbok om depresjon? Postet av anonym: 97f7258811e879b62e71a1ef95c71e56 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg vil tro du får bedre effekt av å gå på kurset enn å lese selvhjelpsbøker på egen hånd. Tenk på det på denne måten: hva har du å tape? Du kan jo risikere å få god effekt av det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå