Gå til innhold

Hva synes dere om Sea Shepard?

Anbefalte innlegg

• 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg syntes sea sheperd gjør en utrolig god jobb å ikke minst en viktig jobb.

Organisasjonen består av frivillige mennesker som har innsett at vi ikke kan forsette å misbruke jordens ressurser.

Jeg er på ingen måte en grønn aktivist, men når man har blitt voksen og fått barn vil man gjerne de skal vokse opp uten problemer. Hvalfangst som er en av tingene sea sheperd kjemper i mot er et stort problem for jordens øko system.

I 1986 la International Whaling Commission ned forbud mot all hval fangst. Vi hadde utryddet noen arter og noen arter var på vei til og bli utryddet. Norge, Island og Japan var de eneste landene som ikke godtok dette og forsatte med hvalfangst i strid med hva forskerne sa.

Man trenger ikke være så veldig smart for å tenke seg hva denne rov fiskingen av hval vil gjøre med havets øko system, artene er til for å holde en balanse i systemet. Vis den ene arten forsvinner vil de andre forsvinne. Det vil si at havet til slutt er dødt på liv. Ønsker vi det?

Etter og ha sett på den menneskelige naturen har jeg forstått at vi er parasitter. Vi utnytter jordas ressurser på det groveste uten tanke på hvilke skader eller konsekvenser dette måtte medføre. Jeg har selv vært en del av dette og har ikke vært noe bedre enn andre på dette området.

Nå prøver jeg og være mer fokusert på problemene vi skaper for oss selv når vi utnytter jorden på denne måten, jeg prøver nå og gjøre min del med og ta riktige valg i henhold til jordens miljø.

At sea shepard ønsker og bevare hval bestanden synes jeg er topp, og jeg syntes organisasjonen er topp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...