Gå til innhold

Hva synes dere om Sea Shepard?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å ikke nevne at de konstruerer situasjoner, skaper løgner om hva de har blitt utsatt for for å skade en næring de ikke liker. Utsetter både seg selv og andre for livsfare (i tillegg til psykologisk skade, det er da ikke mange som har lyst til å renne småbåter i senk)

Basicly er de både drittsekker og kriminelle og gjør ingenting for å skape en opplyst debatt rundt hvalfanging.

• Liker 7
Lenke til kommentar

De angrep Kystvakten i 1994, og har senket flere norske hvalfangstbåter som de ikke har blitt stillt til ansvar for. Synes lite om dem.

Er det de tre de har malt på siden av skipet du tenker på?

-Her lyver Paul Watson om sabotasjer i Norge

Miljøpiratene i Sea Shepherd hevder å ha senket tre norske hvalskuter. Det er ikke sant.

http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/her-lyver-paul-watson-om-sabotasjer-i-norge-3260856.html

Dog prøvde de og senke to av skipene men misslyktes helt og begge skipene seiler enda den dag i dag.

Lenke til kommentar

De angrep Kystvakten i 1994, og har senket flere norske hvalfangstbåter som de ikke har blitt stillt til ansvar for. Synes lite om dem.

Er det de tre de har malt på siden av skipet du tenker på?

-Her lyver Paul Watson om sabotasjer i Norge

Miljøpiratene i Sea Shepherd hevder å ha senket tre norske hvalskuter. Det er ikke sant.

http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/her-lyver-paul-watson-om-sabotasjer-i-norge-3260856.html

Dog prøvde de og senke to av skipene men misslyktes helt og begge skipene seiler enda den dag i dag.

Mener da det også var andre skip, men da tar jeg nok feil. Jeg liker dem ikke noe bedre uansett.

At de ikke er etterlyst høres litt merkelig ut da de kjørte på KV Andenes i 1994, men aldri ble tatt.

Lenke til kommentar

At de ikke er etterlyst høres litt merkelig ut da de kjørte på KV Andenes i 1994, men aldri ble tatt.

Jeg er helt enig med deg om at de ikke er noen veldig positiv organisasjon, men det var faktisk Andenes som kjørte på Sea Sheperds båt - dog ikke uprovosert.

EDIT: Ble usikker nå; ser at Wikipedia skriver som du sier, men mener å ha sett en video av at Andenes forandrer kurs og kjører inn i SS-båten. *Lete litt til*

EDIT2: Står tydeligvis litt forskjellig rundt om. Her står det at "The Andenes rammed the " Whales Forever" , and the Andenes fired two nonexplosive warning shots." Men her står det "KV «Andenes» ble i juli 1994 kjørt på av Paul Watson, en kanadisk miljøverner som driver stiftelsen Sea Shepherd".

Endret av Barista Bob
Lenke til kommentar

EDIT2: Står tydeligvis litt forskjellig rundt om. Her står det at "The Andenes rammed the " Whales Forever" , and the Andenes fired two nonexplosive warning shots." Men her står det "KV «Andenes» ble i juli 1994 kjørt på av Paul Watson, en kanadisk miljøverner som driver stiftelsen Sea Shepherd".

Bilder fra KV Andenes/Whales Forever kollisjonen:

whales_SSCS_history_1994_Whales_Forever_ramming_a.jpg

img20101205013156358.jpg

img20101205013204461.jpg

img20101205013233134.jpg

img20101205013244021.jpg

img20101207011451819.jpg

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

Virker som om folk er enige, men god tv er det. Det kan vell ingen si noe på? Mye av det de gjør blir ganske sikkert gjort for å lage god tv.

Det tror jeg faktisk ikke, de har holdt på med denne galskapen i samme stil lenge før det ble noe TV-program av det.

Men jeg er enig i at det har bra underholdningsverdi, en usannsynlig amatørmessig gjeng som nærmest forguder en usedvanlig kald og kynisk Kaptein, som gir totalt faen i alt og alle unntatt "the clients" (hvalene). Og kanskje det aller beste når det gjelder underholdnings-biten er den helt latterlige dobbeltmoralen, som feks når japanerne kaster skruer og muttere mot dem, og SS-mannskapet nærmest i sjokk griner og bærer seg over hvordan japanerne setter livene deres i fare... Hallo!! laugh.gif

Forresten, Bildene fra KV Andenes/Whales Forever kollisjonen sier ikke så allverdens mye om hva som egentlig skjedde. Jeg var ikke der, men jeg husker at jeg tenkte mitt da jeg så avis-bilder fra luften rett etter dette skjedde. Ja SS kjørte rett i siden på kystvakt som bildene også viser, men ut fra kjølvann å dømme så var det fordi kystvakt vrengte rett foran i et forsøk på å stoppe SS. Men det ble såvidt jeg husker fremstilt som at SS kjørte på kystvakten, uten noen nærmere forklaring.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Og kanskje det aller beste når det gjelder underholdnings-biten er den helt latterlige dobbeltmoralen, som feks når japanerne kaster skruer og muttere mot dem, og SS-mannskapet nærmest i sjokk griner og bærer seg over hvordan japanerne setter livene deres i fare... Hallo!! laugh.gif

Uten tvil det mest komiske aspektet, var en episode hvor de i starten hadde prøvd to-tre ganger å vikle et tau inn i propellen til japanerne. Etter en stund så prøvde japanerne og gjøre det samme med SS sin båt og du kan ikke tro hvor alvorlig fryktelig denne handlingen var og hvordan den satte livene til alle ombord på spill!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...