djgudleif Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) Jeg vil ikke si det er direkte uetisk, men det er mye mer verdifullt å jobbe med selvutvikling og dermed skaffe seg damer selv. Uetisk, nei. Kommer man til å skamme seg over det, ja. Er det grunn til å skamme seg? Kanskje litt. Om det ikke er uetisk, hva mener du er grunnen til at det er litt grunn til å skamme seg da? Bar over det faktum at man har betalt for sex og ikke fått det gratis? Ja, mangel på suksess med det motsatte kjønn. Akkurat det er ikke noe å skamme seg over, men man burde gjøre sitt beste før man tyr til lommeboka... Endret 20. januar 2012 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Skammer du deg over at du ikke dyrker all maten din selv? Over at du ikke har bygget ditt eget hus? At du ikke lager dine egne klær? 4 Lenke til kommentar
Barbadius123 Skrevet 20. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2012 Skammer du deg over at du ikke dyrker all maten din selv? Over at du ikke har bygget ditt eget hus? At du ikke lager dine egne klær? Det er jo litt anderledes å kjøpe sex fra å kjøpe mat eller klær. For det første fordi sex KAN man få gratis, i motsetning til klær og mat. Videre er det litt anderledes type "vare/tjeneste" som ikke helt går ann å sammenlikne med mat eller klær. Sier ikke at det nødvendigvis burde være skamfult å kjøpe sex, men sammenlikningen blir litt for tynn. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Man KAN jo få mat og klær gratis. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Å si at sex er gratis er som å si at offentlige sykehusopphold er gratis. At du ikke er bevisst kostnadene betyr ikke at de ikke er der. 4 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Man KAN jo få mat og klær gratis mot "gratis" sex 1 Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Det er jo litt anderledes å kjøpe sex fra å kjøpe mat eller klær. Riktig. De aller fleste gidder ikke å dyrke sin egen mat eller lage sine egne klær fra grunnen av. Man blir ikke stigmatisert av å gjøre ovennevnte, samt ingen problemer med loven. For det første fordi sex KAN man få gratis, i motsetning til klær og mat. Feil. Man kan få gratis klær og mat. Jeg fikk klær til jul. Klart, man får nok ikke gratis mat og klær i mat- og klesbutikker, men så får men sjelden gratis sex av horer. Videre er det litt anderledes type "vare/tjeneste" som ikke helt går ann å sammenlikne med mat eller klær. Det går helt fint å sammenligne. Sier ikke at det nødvendigvis burde være skamfult å kjøpe sex, men sammenlikningen blir litt for tynn. Din kritikk av sammenligningen min blir for tynn. Prøv igjen. 1 Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Jeg vil ikke si det er direkte uetisk, men det er mye mer verdifullt å jobbe med selvutvikling og dermed skaffe seg damer selv. Uetisk, nei. Kommer man til å skamme seg over det, ja. Er det grunn til å skamme seg? Kanskje litt. Hvorfor ikke få i både pose og sekk? Det var da ganske bastant. Jeg har kjøpt horer i Amsterdam, kan ikke si at jeg skammer meg. Hvis noe så anbefaler jeg det! Uansett nivå av selvutvikling tviler jeg sterkt på at noen mann hadde klart å sjekke opp noen jente i den sinnstilstanden jeg var i der. Da er det sykt deilig å pule 10/10 damer uten noen forpliktelser eller anstrengelser. + De har på neonfarga undertøy i blacklight. 4 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Skammer du deg over at du ikke dyrker all maten din selv? Over at du ikke har bygget ditt eget hus? At du ikke lager dine egne klær? Du vinner. På samme måte som det er fullt mulig å nyte alle de tingene uten å lage dem selv, er det fullt mulig å nyte sex selv om man har kjøpt det. Men en bonde ville ha skammet seg over å kjøpe poteter når han har åkeren full, en arkitekt ville ha skammet seg hvis noen andre måtte tegne huset hans, og en designer ville skammet seg hvis noen andre måtte designe klærne for han/henne. Jeg innser at selv om jeg hadde skammet meg over å kjøpe sex, ville ikke alle gjort det. Det har med identitet og verdier å gjøre, og mine er tett knyttet opp mot suksess med det motsatte kjønn. Selv om horer ikke nødvendigvis betyr at man failer hos det motsatte kjønn, så ville jeg hvertfall følt det sånn. De har på neonfarga undertøy i blacklight. Kan ikke argumentere mot det! Endret 22. januar 2012 av ikkespisgress 2 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Hvorfor ikke få i både pose og sekk? Det var da ganske bastant. Jeg har kjøpt horer i Amsterdam, kan ikke si at jeg skammer meg. Hvis noe så anbefaler jeg det! Uansett nivå av selvutvikling tviler jeg sterkt på at noen mann hadde klart å sjekke opp noen jente i den sinnstilstanden jeg var i der. Da er det sykt deilig å pule 10/10 damer uten noen forpliktelser eller anstrengelser. + De har på neonfarga undertøy i blacklight. Jeg får ikke helt den rette stemningen av disse grellt opplyste vinduene i Amsterdam, pluss at rommene er små og at gatene som regel er fulle av umodne tullinger som man skulle tro aldri hadde sett en fin dame før. Har allikevel vurdert å kjøpe der bare for å krysse det av i "100 ting å gjøre før man dør"-lista. Ei hore i Amsterdam er liksom obligatorisk. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 De har på neonfarga undertøy i blacklight. Kan ikke argumentere mot det! Ja, det er faktisk enda bedre enn det høres ut som. Jeg får ikke helt den rette stemningen av disse grellt opplyste vinduene i Amsterdam, pluss at rommene er små og at gatene som regel er fulle av umodne tullinger som man skulle tro aldri hadde sett en fin dame før. Har allikevel vurdert å kjøpe der bare for å krysse det av i "100 ting å gjøre før man dør"-lista. Ei hore i Amsterdam er liksom obligatorisk. Var du edru? Jeg var i hvert fall stein ut av en annen verden og ganske drita selv. For meg opplevdes det hele som en drømmeverden i hvert fall. Nå som jeg er edru og tenker tilbake så kan jeg forstå at det ikke nødvendigvis virker like glamorøst for alle. Enig i at det hører til på lista, helst så rusa som mulig da, så klart. Lenke til kommentar
004 Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Koker man essensen ut av alle spørsmål rundt prostitusjon så ender man opp med moral. Men uavhengig av om man synes ditt eller datt, så kommer man ikke vekk fra det helt grunnleggende ved dette temaet, nemlig at uskyldige og fredlige mennesker som inngår frivillige bytteavtaler ikke skal straffes. En kan nærmest si at et forbud mot prostitusjon(om enn kjøp uten salg) strider i mot de mest grunnleggende rettsprinsippene vi har. En dommer skal ikke komme noen vei med egne synspunkter og meninger om en sak. Dette gjelder forsåvidt i narkotikaspørsmål også, men det er en annen debatt, selv om prostitusjon og narkotika henger tett sammen på mange felt. Spesielt tilhengere av venstrepolitikk i Norge har en tendens til å anse seg selv som mennesker med en overlegen moralisme som de selv tror at de har full rett til å tvinge ned over hodene på alle andre mot deres vilje, uansett hvor mange logiske og objektive argumenter man kommer med i mot deres moral. Seneste gode eksempel på deres moral finner vi i f.eks Plumbo-saken med rasismeanklagene. Selv om det var ment godt så fører det til at intensjonen deres blir snudd på hodet. F.eks ville jeg, om jeg var mørkhudet, blitt kvalm av disse ultra anti-rasistene som er eksperter på å identifisere "svake" mennesker som de ser seg nødt til å ta i med silkehansker og behandle helt annerledes enn alle andre, istedenfor å behandle de på lik linje med alle. Dette er en form for rasisme, ettersom det eneste grunnlaget de har for å anse de som "svake", og at de ser seg nødt til å snakke for de, er deres hudfarge som ikke er hvit. Faktum er at vokalisten ikke kom med annet enn en dårlig spøk, en vits som ikke var morsom, rasistisk eller ei. Hvis man ser denne dobbeltmoralen og tar eksempelet tilbake til prostitusjon, så ser man også her at deres moral fører til større lidelser enn deres intensjon var, som var å minske lidelsene. De påtar seg en rolle ovenfor mennesker som om de vet best, alltid, og det uten unntak. De anser prostituerte som offere og kjøpere som overgripere, og at offrene er svake mennesker de må ta ansvar for, som om de selv ikke hadde råderett over egen kropp, som om de var stakkarslige og hjelpesløse. Hva fører dette til? Har man f.eks et behov for halliker om prostitusjon var lovlig? Burde ikke uskyldige og fredlige mennesker få beskyttelse av sine liv og eiendommer av staten gjennom skattebetaling slik som alle andre? Ville det vært et marked for menneskesmuglere om prostitusjon var lovlig? Hva med sikkerhet rundt helse og sykdommer, både ovenfor kjøpere og selgere. Dette er på ingen måte under noen som helst kontroll i det illegale markedet, tvert i mot så sørger deres moralisme for at alt de kjemper mot får spesielt gode vekstvilkår. 5 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Var du edru? Jeg var i hvert fall stein ut av en annen verden og ganske drita selv. For meg opplevdes det hele som en drømmeverden i hvert fall. Nå som jeg er edru og tenker tilbake så kan jeg forstå at det ikke nødvendigvis virker like glamorøst for alle. Enig i at det hører til på lista, helst så rusa som mulig da, så klart. Jeg foretrekker å være edru når jeg har sex. Synes jeg blir bedre i stand til å nyte opplevelsen da. Jeg ville nok heller røykt hasj én dag og møtt prostituerte en annen. Dette er på ingen måte under noen som helst kontroll i det illegale markedet, tvert i mot så sørger deres moralisme for at alt de kjemper mot får spesielt gode vekstvilkår. Ja, det henger ikke sammen på noe plan. Jeg regner med at den nåværende loven vil bli endret i nærmeste fremtid. Det er ikke veldig krevende å se svakhetene. Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 All kjøp av seksuelle tjenester synes jeg er kvalmende og ekkelt. Kunne aldri blitt ilag med en kar som har kjøpt prostituert, hore, og uansett seksuelle tjenester tidligere. Aldri! Æsj. 1 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 All kjøp av seksuelle tjenester synes jeg er kvalmende og ekkelt. Kunne aldri blitt ilag med en kar som har kjøpt prostituert, hore, og uansett seksuelle tjenester tidligere. Aldri! Æsj. Regner med du ikke tar imot gaver og du splitter regningen på dates? 1 Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) Regner med du ikke tar imot gaver og du splitter regningen på dates? Jeg tar imot gaver, sålenge jeg ønsker noe seriøst med mannfolket. Dersom jeg føler på meg, at "han der, er ikke en jeg kommer til å ønske noe med" så takker jeg nei. Lar han gjærne spandere middag på meg dersom han er en potensiell kar jeg kunne tenke meg å bli ilag med. Men velger å betale selv dersom jeg ikke planlegger å se han igjen etter den daten. Nå har jeg da en samboer, og blir bare glad dersom han spanderer på meg osv, kan ta imot - da jeg vet med meg selv at dette er en jeg vil være sammen med. Dermed føler jeg ikke at jeg utnytter han, noe jeg ville følt dersom jeg tok imot gaver, og lot meg påspandere når jeg visste at jeg ikke ville være mer med han. For, hadde jeg sagt det, før han spanderte/betalte for meg - så hadde han nok ikke gjort det. Så dermed, hadde jeg tatt imot, hadde jeg "lurt han" og følt at jeg utnyttet han. EDIT: Eller gitt han falske forhåpninger. Endret 27. januar 2012 av Extraterrestrial 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Med andre ord, du innrømmer selv å ha prostituert deg i ny og ne. Men paradoksalt nok liker du ikke mannfolk som har betalt prostituerte. 2 Lenke til kommentar
004 Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) All kjøp av seksuelle tjenester synes jeg er kvalmende og ekkelt. Kunne aldri blitt ilag med en kar som har kjøpt prostituert, hore, og uansett seksuelle tjenester tidligere. Aldri! Æsj. Det har du din fulle rett til å synes. Jeg personlig ville som sagt heller aldri kjøpt seksuelle tjenester av andre mennesker, men jeg er også klar over at det for noen er aktuelt. F.eks har mennesker som handikappede eller andre som ellers har minimale sjanser for seksuelt samkvem også et biologisk behov for det, og dermed er kjøp av prostituerte ett alternativ for de. Det synes jeg ikke er kvalmende og ekkelt å gjennom en frivillige avtale med et annet menneske bytte sex/tjeneste/arbeid mot penger/arbeid. Markedet er til for å tilfredstille alle behov, om det gjelder sex, mat eller tak over hodet. Men jeg forstår ikke helt at moralen stiger hundre grader bare om man ikke tar betalt for sex, når en ser hvordan enkelte(eller faktisk rimelig mange) oppfører seg på byen hver helg. Det er ikke akkuratt dit man drar for å finne sin fremtidige mor til ens barn, snarere et knull for en kveld sammen med alkohol og apekatt-mentalitet. Det er etter min mening mer fortakstelig enn å kjøpe sex av prostituerte. Endret 27. januar 2012 av 004 Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Med andre ord, du innrømmer selv å ha prostituert deg i ny og ne. Men paradoksalt nok liker du ikke mannfolk som har betalt prostituerte. Om den var siktet til meg, så lurer jeg på hvor du fikk det ifra at jeg har prostituert meg selv "i ny og ne"? Lenke til kommentar
004 Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Med andre ord, du innrømmer selv å ha prostituert deg i ny og ne. Men paradoksalt nok liker du ikke mannfolk som har betalt prostituerte. Om den var siktet til meg, så lurer jeg på hvor du fikk det ifra at jeg har prostituert meg selv "i ny og ne"? Han mente vel at om du liker eller ikke liker en person(noe som er irrelevant) og lar han spandere middag på deg, med den intensjonen at han forventer noe mer(sex), så tar du dermed betalt for sex, ettersom du ekskluderer de du ikke liker. Du velger hvem du vil ha sex med, men du velger også å la de du vil ha sex med betale, mens de du ikke vil ha sex med får gå gratis for å ikke gi de noen forhåpninger. Og jeg ser den sammenligningen selv om du ikke liker å sammenligne deg med den. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå