Gå til innhold

Merkelig harddisk oppførsel

Etyz

Anbefalte innlegg

Har fått ett oppdrag fra en kunde om å overføre data fra en disk til en ekstern disk, og jeg bruker en slik USB to SATA verktøy og den har aldri feilet meg.

Jeg kobla til harddisken med verktøyet til PCen min og disken kommer opp i explorer og det står at det er 148gb av 208gb som er brukt. Problemet er at når jeg går inn på disken er det absolutt ingen ting i den.

Jeg antar at det er sektorer som er ødelagt som gjør at jeg ikke kan se innholdet (Pcen ble nok tatt av lynet, derfor han vil ha data kopiert)

For sikkerhetsskyld for å sjekke verktøyet koblet jeg til en annen disk og det funket.

Men ja, finner ingen informasjon på disken selv om det sier at det er masse info på den. Har prøvd programmer som kloner harddisken til ISO image, men får bare feilmelding når jeg prøver.

Når jeg prøver å sette tillatelser på disken til min bruker (admin) så får jeg beskjed om at "finner ikke filen <insert random file name>".

Har som regel bare sagt til brukeren at dette er det ikke noe å gjøre med, men jeg lurer virkelig på hva som kan fikse det. Noen som har noen tips?

Mvh

Stig

EDIT: Ja har prøvd google, men finner ingen relevant info om temaet(med mindre jeg suger hardt til å søke på google)

Endret av Etyz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...