Cuneax Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Gjenskaper objekter ned til hver minste detalj. Denne kula lager perfekte 3D-kopier av alt du putter inn i den Lenke til kommentar
MrL Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Damn, det var en jævlig detaljert 3D kopi. Hadde man lagd denne litt større, forestiller jeg meg at den kunne vært fantastisk til bruk i spill. 2 Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Dette er et genialt verktøy til bruk for grafikk kunstnere som nå og eventuelt i nær fremtid tar i bruk Euclideon sin grafikk motor. I dag gjør de forsåvidt noe liknende ved hjelp av laser skanning, men så langt jeg forstår får de kun formen og detaljene i overflaten på objektet og ikke teksturen som i tilfelle av denne maskinen. Veldig kult! 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 De som liker å tulle med kopimaskinen sikler allerede. 1 Lenke til kommentar
MooYak Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 En slik kopimaskin hadde nok blitt en stor suksess på firmafester kan jeg tro. Blir skikkelige kopier av rumper fra nå av Hva med en kopi av Rihanna til å ha i senga? Hmmm.. snadder det ;-) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) Perfekt blir det aldri. Problemet er både nøyaktighet i avlesing og maskinering. I tillegg er nok materialvalget svært begrenset. Men rapid prototyping er tøft og vil gi raskere tilgang på enkelte dingser og deler. Endret 19. januar 2012 av Simen1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Hvilket kamera blir brukt til texture delen? Ser ut som et speilreflex av noe slag Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Hvilket kamera blir brukt til texture delen? Ser ut som et speilreflex av noe slag Tror det er Canon 500D, grunnet chrome belegg på hjulet hvor du velger A, M, Tv osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg