Prusk Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) Hei godtfolk! Jeg jobber en del mot større filer som ligger på servere i andre byer (firmaet har flere servere). Filene som ikke ligger på server hvor jeg har kontor, blir ofte tunge og jobbe med. Derfor pleier jeg å kopiere over dem jeg skal jobbe med til C:\prosjekt mens jeg jobber med dem. Når jeg er ferdig, legger jeg dem tilbake og overskriver de som alt ligger på server. Så til programmet jeg er ute etter - jeg vil ha et program som gjør dette for meg. Om filene jeg har på C:\ er oppdatert senere enn de på server, skal serverfilene overskrives. Om serverfilene er oppdatert senere enn filene mine på C:\, skal C:\ overskrives. Programmet kan godt være av typen jeg starter når jeg vil synce filene. Noen som har forslag til egnet programvare? Helst freeware. Endret 19. januar 2012 av Sovehest Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) Serveren, er det ein nettverksdisk med anna stasjonsnamn? Til Windows har du robocopy og cwrsync. WinSCP kan også brukast til å synkronisere to mapper. Endret 19. januar 2012 av siDDis Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Jeg benytter SyncToy fra Microsoft hjemme til å synke mellom maskiner. Det er et veldig enkelt program og blir kanskje for enkelt for ditt bruk? Jeg vet ikke hvordan det er til å synke store filer men tror ikke det skal være noe problem. 1 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 Annet stasjonsnavn, stemmer. Skal teste SyncToy. Ser Allway sync kan være aktuelt, men her skal jeg vel kjøpe lisens om det skal brukes. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 SyncToy fungerer utmerket. Det viktigste er egentlig at jeg overskriver server med lokale filer om andre har oppdatert serverfilene. Takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå