Cthulhu Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 18. januar var et eksempel på hvor mørkt nettet kan bli. Dagen Internett gikk i svart Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Vell en god del av disse sidene var åpen for de av oss som kjørte NoScript. Jeg bladde igjennom Wikipedia uten noen SOPA stopper igår og en del andre. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Vell en god del av disse sidene var åpen for de av oss som kjørte NoScript. Jeg bladde igjennom Wikipedia uten noen SOPA stopper igår og en del andre. Nå var jo ikke poenget at man skulle lure seg unna og komme seg på siden likevel, men å forstå hvor fatalt det kan bli med SOPA/PIPA. 8 Lenke til kommentar
kekepower Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Er man etteretningsagent i MI6 så er det jo 1337 vøtt :-) 1 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Vell en god del av disse sidene var åpen for de av oss som kjørte NoScript. Jeg bladde igjennom Wikipedia uten noen SOPA stopper igår og en del andre. Nå var jo ikke poenget at man skulle lure seg unna og komme seg på siden likevel, men å forstå hvor fatalt det kan bli med SOPA/PIPA. Ikke mitt problem om de bruker scripts for det, av sikkerhetsmessige årsaker så kjører jeg MINIMALT med scripts. HW.no og diskusjon.no rammes også av denne politikken, på denne måten holder man skadelig reklame i sjakk. 1 Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Er verd å nevne Razer sin reaksjon mot SOPA. At et så stort selskap utrykker seg slik viser at det er ganske alvorlig! Razer sine sider viste kun denne grønne teksten i går. 6 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Hva med den nederste , fra nextgentel? Skjuler den noe budskap? Ontopic: Bra at store selskaper ytrer seg på den måten og står sammen mot SOPA. Spent på hva utfallet kommer til å bli 1 Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) Foreløpig utfall av dette er at 18 senatorer har snudd i sine standpunkt. Relativt vellykket... Kilde Endret 19. januar 2012 av MrEspen 3 Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) XKCD og 4chan hadde også en form for blackout. Ompldr.org og demonoid.me var blacket ut. Endret 19. januar 2012 av Kaymeerah Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Nå var jo ikke poenget at man skulle lure seg unna og komme seg på siden likevel, men å forstå hvor fatalt det kan bli med SOPA/PIPA. ^ Det Extremer sier. Lenke til kommentar
ewalloe Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 artige.no var nede. 9gag hadde gått for et svart tema. Lenke til kommentar
Nohanna Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Mens en av de som har mest å tape og som ville hatt størst slagkraft, nemlig Facebook..? Ingenting. 2 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 XKCD og 4chan hadde også en form for blackout. Ompldr.org og demonoid.me var blacket ut. Questionablecontent var også med på markeinga Lenke til kommentar
Nohanna Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Forresten gikk MPAA ut med at denne blackout-strategien er "både farlig og skadelig, og et maktmisbruk av friheten disse nettstedene har..." Vet ikke om jeg skal le eller gråte.. 2 Lenke til kommentar
AuflesProductions Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Jeg forstår egentlig ikke hva som tjenes på det.. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) Jeg forstår egentlig ikke hva som tjenes på det.. Man skal ikke "tjene noe", det er en demonstrasjon. Tjener folk noe på løpe rundt i gatene og demonstrere? Nei. Det er for å vise hvor mange som er i mot det americuntsa driver med. Google f.eks. samlet 4.500.000 underskrifter mot SOPA. Endret 19. januar 2012 av N1ko Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Vell en god del av disse sidene var åpen for de av oss som kjørte NoScript.Jeg bladde igjennom Wikipedia uten noen SOPA stopper igår og en del andre. NoScript? Hvorfor i alle dager gjør du det? Det er litt som SOPA for nettleseren din... 1 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 For det er JÆVLIG mange fæle scripts ute å går, og som skjuler seg i reklamene på nettsidene. SOPA for nettleseren? Hva får deg til å si det? Jeg sitter i kommandoen og bestemmer hva jeg vil se og hva jeg tillater så sånn sett er det ett verktøy. Det at sider som er store ikke har sånt er også feil, MySQL.com er ett eksempel på en stor kjent side som hadde en skummel drive by download for ikke så alt for lenge siden. Så NoScript er ett sikkerhetsverktøy. 2 Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) Jeg tror nesten LostOblivion køddet.. (Anbefaler også å ha det slikt at Flash og annet lignende innhold kun startes når du klikker på det. Finnes plugins til de fleste browsere, eller bruke Opera som har det innebygd. Reff msn.no sin banner for noen år siden, ei startside startside for svært mange windows/IE-brukere) Samtidig tror jeg nok ikke hensikten til de som skjulte sidene sine vha javascript var å treffe de brukerne som har skjønt NoScript eller lignende features.. Bare for å ha touchet innom emnet i tråden. Synes det var mange flotte tiltak, selv om kanskje flere skulle kunnet merket det vha bannere eller lignende på Facebook&Twitter. edit: kom på msn.no-opplegget for noen år siden Endret 19. januar 2012 av 4-Dante Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå