Gå til innhold

Vifteløst skjermkort

Folo

Anbefalte innlegg

Nå har tiden kommet for å gjøre mine kjøp, det skal bli ny lcd , nye høytalere og ny kontorstol fra Ikea :D

Så jeg tenkte at jeg skulle hive mitt GFti200 128 mb i servern som skal kobles til tven. Så jeg trenger ett nytt skjermkort med DVI og uten VIFTE. Hadde noen planer om å sette på en større kjøler, men dette blir fort dyrt og ikke minst trangt i et lite Shuttle kab.

Ser gjerne at skjermkortet har directX 9 hardware støtte, og altså DVI. treger vel egentlig ikke tv ut, men det er det vel på alle skjermkort for tiden.

Så langt så har vi vel FX 5200 og Radeon 9100, 9200 og så har jeg hørt at det er noen 9600 også uten vifte?

Det er vel en del tråder om dette allerede men jeg kunne ikke finne noen av nyere dato, og skjermkort pøses det på med av hver dag?

Så, et mest for penga skjermkort uten vifte ? noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk denne.  Denne kan du bruke på mange forskjellige gfx kort.

ja, det er jo ett alternativ, men tror også det blir litt for trangt. men jeg hadde ikke tenkt å bruke mer en 1500 på skjermkort, hadde vel helst sett at det lå på under 1000 lappen , spiller ikke så mye fps spill så jeg trenger ikke det nyeste og dyreste bare det lydløse ;)

Shuttle

Lenke til kommentar

ja, det er jo ett alternativ, men tror også det blir litt for trangt. men jeg hadde ikke tenkt å bruke mer en 1500 på skjermkort, hadde vel helst sett at det lå på under 1000 lappen , spiller ikke så mye fps spill så jeg trenger ikke det nyeste og dyreste bare det lydløse ;)

Da holder det kanskje med et Radeon 9000 eller 9200 ?

Men de har ikke støtte for DX9.

Om alle kriteriene skal oppfylles, så tror jeg du kommer til å ende opp med et FX5200.

Lenke til kommentar

Om alle kriteriene skal oppfylles, så tror jeg du kommer til å ende opp med et FX5200.

Hva er egentlig vits med DirectX9-støtte på ett såpass "dårlig" skjermkort? Kan ikke regne med å kjøre D3 og Half life 2 på noe særlig stor oppløsning osv. uansett skulle jeg tro. De spillene som førsta får DX9-støtte er jo såkalte "űberfete" spill som krever skikkelige godsaker installert i maskinen... :roll:

Men nå er jeg ikke så oppdatert på dette, så rett meg hvis jeg tar feil :smile:

Lenke til kommentar

Hva er egentlig vits med DirectX9-støtte på ett såpass "dårlig" skjermkort? Kan ikke regne med å kjøre D3 og Half life 2 på noe særlig stor oppløsning osv. uansett skulle jeg tro. De spillene som førsta får DX9-støtte er jo såkalte "űberfete" spill som krever skikkelige godsaker installert i maskinen... :roll:

nei, det kan sikkert godt stemme at jeg ikke trenger dx9 i hardware støtte. Men føler liksom at jeg må ha noe nytt :shrug:

skal vel kjøre på 1280x1024 som er standard for de fleste LCD.

av spill så blir det typisk generals og den sorten, og kanskje litt battlefield innimellom, men det er kun en sjelden gang og det gjør meg lite å gå ned i kvalitet så lenge jeg kan kjøre på 1280x1024

For å si det slik så er jeg mer en fornøyd med "kvaliteten" jeg har nå med gf3 ti200, men jeg vet ikke hvordan det måler seg med hhv Gainward fx5200 og Connect3d 9600 , den MÅ jo være bedre?

det er vel disse 2 kortene jeg har i "sikte" men for meg ser det bare ut som det er fx5200 med 256 mb ram som har DVI , selv om det står DVI på det ene kortet med 128 mb så kan jeg ikke se at det står det ?

Grensesnitt:

1 x VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15)

1 x S-videoutgang - 4 PIN mini-DIN

Kompatible spor 1 x AGP

Gainward GeForce FX 5200 128MB DDR

- AGP, "PRO/660TV-DVI",Tv-Out, Retail

noen som har dette kortet og bekrefte at det virkelig har DVI? eller finnes det noen sånn overgang ting?

takker for alle svar så langt :)

Lenke til kommentar
Har dette kortet:

Connect3d VGA-Card Radeon 9600 128MB DDR AGP DVI TV-Out Retail Powered By ATI

...og nå krabbet jeg bak maskinen for å sjekke; det er DVI

(bruker selv VGA -> CRT skjerm

takker for det, blir mest sannsynlig dette kortet jeg kjøper, de har bare maks 5 igjen på psdata så jeg får se, har send litt mail til komplett for å finne ut av hvilke radeon 9600 kort de har som er vifteløse, så jeg kan få alt fra samme plass.

men jeg lurte vel egentlig mest på om det andre kortet har DVI , det er heller ganske forvirrende forklart på komplett sine sider.

Lenke til kommentar

du får bedre score i 3dmark 03 enn andre kort med samme ytelse og uten dx9 støtte

Lenke til kommentar

har fått svar på mail fra komplett, var sjapt :)

Hei!

Det er nok korrekt som du sier, 256MB varianten har DVI, mens dette er en slags

"lite" versjon uten. Sapphire 9600 kortene har vifte, ikke verdens mest bråkete,

men den er der.

mvh

Norek salg

dvs at ingen vifteløse Gainward FX5200 kort har dvi, utenom 256 MB utgaven, håpløst spør du meg. hva skal en med 256 MB ram på en slikt billig kort??

edit:

nå skulle jeg akkurat til å bestille kortet på psdata, men så har de ikke flere igjen, :p

ikke mere på vsdata heller, damnit!!

Lenke til kommentar
Noen som har testet den zalman-saken? Lurer på om den holder til gf4ti4400. Blir gal av støyen. :-?

Jeg har den zalman-saken på min gf4Ti4200, og jeg har ingen problemer. Jeg vet ikke noe om temperaturen på kortet og jeg overklokker ikke, så for what it's worth syns jeg den er topp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...