Gernia Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Hei, har kjøpt meg nytt utstyr til PCN min og når alt er koblet til får jeg svart skjerm, ingen lyder fra PC. dvs ingen feilmeldinger. Eneste er at mem ok leden lyser, vet ikke om dette er noe som er feil men men... Har koblet ut alle ledninger annen en Kablen til skermen og strømmkabelen. Koblet inn og ut alle ledninger og sjekket at de sitter skikkelig i. Har også bare brukt en ram brikke. Det jeg kjøpte var dette: RIG: HK: Asus P8Z68-V PRO/Gen3 CPU: Intel i5 2500K RAM: Corsair Vengeance LP 8GB (2x4GB) Gammelt skjermkort: Sapphire Radeon HD 5850 1 GB Kjøler: Cooler Master Hyper 212 Plus CPU Kjøler Hjeeeelp PS: kjøpte det gjennom en pakke. HK CPU Ram Komplett Takker for hjelp Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Du vet hva du gjør og er sikker på at alt av kabler er koblet til? 8pin koblet til hovedkort? Hva skjer hvis du kobler skjermen til hovedkortet/IGP? Minnebrikker sitter korrekt og i riktige spor? Se til at de sitter godt. Du kan også prøve med én og én brikke. Lenke til kommentar
AYHJA-eier Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Typisk minne-problem... Sannsynligvis sitter en minnebrikke litt feil, så bare ta de ut og sett de på plass igjen. Lenke til kommentar
Gernia Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) Fått til bilde på skjermen nå! Men funker bare med brikke i B2 dimmen.... Noen som kan si meg hva som er galt? Endret 19. januar 2012 av Gernia Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 MEM_OK skal ikke lyse kontinuerlig nei. Hvis det gjør det tyder det på noe rusk med brikkene. Hva skjer hvis du trykker på den lille knappen ved/på MEM_OK? Gjør det imens maskinen er igang. Lenke til kommentar
Gernia Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 Som jeg edita i posten over har jeg fått den på mem ok led en har stoppa og lyse, men kan bare boote med brikke i B2 dimmen, noe jeg skal gjøre i bios? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) Muligens en defekt brikke. Står de riktig plassert ihht. manual? Du kan alltids prøve med en BIOS-reset og deretter sette hastighet og spenning manuelt. Edit: Fungerer hver enkelt brikke hvis de står i B2? Endret 19. januar 2012 av Komakino Lenke til kommentar
Gernia Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) Begge brikkene fungerer, i B2 Det vil si at jeg ikke har fått noen brikker til og starte i A slottene... Noen som har noe hjelp? Får ikke boota til windows... Etter at jeg har kommet til starter opp windows, kommer det en kjapp blåskjerm og den restarter og vil prøve og fikse windows.... Har w7 64bit En tredje ting kan jo være at jeg må oppdater BIOSen til en nyere verjon......... EDIT: Vel nå har jeg også flasha Bios til nyeste versjon.... Kan boote med begge brikkene i B slottsa, men ikke i A1 eller A2... Noen som har den minste anelse hva jeg kan gjøre? Endret 19. januar 2012 av Gernia Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) Du prøver sikkert å starte opp OS'et du brukte før oppgraderingen? Isåfall går det svært sjeldent bra. Hvis ikke Windows selv klarer å reparere må du reinstallere hele røklet. Tenk på alle driverkollisjonene det blir med nytt HK og gammel Windows-installasjon. Ergo BSOD. Endret 19. januar 2012 av Komakino Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå