Gå til innhold

Hva jobber du som etter utdannelse? Generell diskusjon..

Nate02

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om du jobber med noe som er relatert til utdannelsen du har tatt, eller om du jobber med noe helt annet?

Selv så har jeg vært i arbeidslivet i 10 år nå, 8 år som vekter. Og to år med salg og markedsføring som salgssjef og avdelingsleder.

I Mars begynner jeg på utdanning som teknisk tegner, jeg gleder meg veldig til å begynne.

Men jeg klarer ikke å la hver å tenke på en ting, kommer jeg til å bli lei av det også?

Hver gang jeg beggynner med noe nytt, selv om det har interessert meg lenge så blir jeg lei av det når jeg føler at jeg har kommet så langt jeg kan.

Det er ikke bare sånn at det varer noen uker eller måneder heller, jeg er så lei at jeg gjør alt for å finne noe annet å drive med.

Teknisk tegning har interessert meg en god stund, det er bare det at jeg er redd for å gjøre meg lei på det også.. Er det flere som er sånn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår godt hva du mener. De aller fleste jobber medfører noe arbeid som føles ensformig, og jeg kan ikke si at jeg har møtt noen som ikke på et eller annet tidspunkt har blitt lei av det de har gjort.

At du finner ting du har interesse for er et godt sted i riktig retning, men det er viktig å skille mellom de forbigående interessene og de "sanne" interessene. Selv har jeg mange interesser som er av den førstnevnte av natur, så disse holder jeg som hobby. Eksempler på dette er matlaging, møbelsnekring, restaurering av bil/MC; alle er områder jeg kunne ha jobbet med men jeg vet at jeg kommer til å bli lei i det lange løpet.

Jeg vil påstå at det viktigste er, uansett hvilket yrke man velger er å ha en utfordring. Tro aldri at du har kommet så langt du kan komme, sett deg heller et nytt mål å jobbe imot. Dette kan være enklere å gjøre i noen yrker enn andre (eksempelvis et ingeniøryrke i motsetning til et avisbud) men det er en sunn holdning som holder interessen og arbeidsmotivasjonen oppe.

Lenke til kommentar

Jeg må nok jobbe med å sette meg kortsiktige mål, har bestandig satt meg et langsiktig mål. Og når jeg har nådd det målet så har jeg ikke funnet noe mer å jobbe i mot.

Takk for et godt råd, skal ta det til etterretning :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...