Spitzer Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Er ikke så bevandret i spillverdenen og håper derfor på noen gode innspill. Jeg var ganske aktiv for et par år siden i et spill som het "Kampen om midgard II" og ønsker å finne et spill som er noenlunde likt bygd opp: En får ansvar for å bygge opp en hær, utruste denne med våpen o.l. samt at en må utvikle sitt område for å generere ressurser til våpen o.l. En vet aldri når/hvor fienden vil angripe så det gjelder å være forberedt på angrep samtidig med at man bygger seg opp med ressurser og våpenmakt. Noen som har tips til spill som ligner litt i spillemåte som Kampen om Midgard? Har spilt noen RPG, men har igrunnen ikke særlig sansen for slike "evigvarende" spill med uendelig med questing. -Spitzer Lenke til kommentar
Riboflavin' Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) Bør det være middelalder/fantasy, eller kan det likegodt være moderne eller scifi-setting? Hvis scifi er greit, er vel f.ek.s StarCraft 2 et spill som ikke er altfor ulikt BFME2. Endret 19. januar 2012 av Riboflavin' Lenke til kommentar
Spitzer Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 Har litt sans for middelalder/fantasy - men er ikke et must. Bør forresten være et spill til PS3 Lenke til kommentar
Riboflavin' Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) Mulig jeg viser min uvitenhet rundt konsoller nå, men strategispill er vel sjeldent til PS3? Edit: Hm, det var visst litt vanligere enn jeg trodde, ja Ser ut som det finnes noen, men strategispill til playstation er ikke akkurat mitt område, så håper noen andre har tips.. Endret 19. januar 2012 av Riboflavin' Lenke til kommentar
Spitzer Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 Erfaringer med Age of emire? Må visst på PC'en likevel... Lenke til kommentar
Spitzer Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 Command & Conquer™ Red Alert™ 3: Ultimate Edition skal visstnok kunne spilles på PS3. Kjenner noen til dette spillet (f.eks. via PC)? Lenke til kommentar
Riboflavin' Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) Hvis du ikke må ha den aller nyeste grafikken, kunne du f.eks. titte på Dawn of War-serien. Det er scifi, men inkluderer endel nærkamp, magi osv i tillegg til skyting. På steam selges Dawn of War pluss den første ekspansjonen til 19,99€ (Gold Edtion), mens du kan få det samme pluss den mest anerkjente ekspansjonen Dark Crusade til 9,99€ (Platinum Edition). Med andre ord, du sparer 10€ på å kjøpe tre istedet for to spill. Veldig merkelig, men hyggelig prising. I Dark Crusade er det hele 7 forskjellige raser å velge mellom. Det ligger også demoer på steam, hvis du vil prøve. (Verken Dark Crusade eller den siste ekspansjonen Soulstorm, med ytterligere to raser, krever originale DoW) Butikksiden til platinum edition: http://store.steampowered.com/sub/447/ Oppfølgeren DoW2 går litt bort fra den klassiske basebyggingen og fokuserer mer på andre ting. Endret 19. januar 2012 av Riboflavin' Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå