Gå til innhold

Spørsmål om smak på proteintilskudd

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte meg nettopp Whey-protein, men det smaker rett og slett bullshit!

Har ikke goddet og kjøpt kosttilskudd før nå, og jeg vurderer og bare drite i det hele hvis ingen har noen råd...

Det er så galt at jeg er på kvalmen..

Vil du bli vant til den nasty ettersmaken? Hvilken smak er best? Melk eller vann? Blandingsforhold(forskjellig for produkt til produkt, men dette annbefalte 70gr og 3 dl)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har ikke smakt den typen. Jeg bruker Prozyme med sjokoladesmak, prøvde først med å blande ut med vann, verste jeg har smakt. Gikk over til melk og det smakte mye bedre, nå er det som å drikke sjokolademelk. Blandingsforhold jeg bruker er 40 gr pulver og 4 dl vann. Du kan jo prøve mere melk og mindre pulver.

Lenke til kommentar

Protein smaker dårlig uansett, protein skal ikke være godt, det er rester av osteproduksjon og er ikke en behagelig ting å ta i seg.

Rene proteinprodukter får derfor denne bismaken, det er en av grunnene til at jeg anbefaler deg å kjøpe gainer istedet for protein, gainer inneholder karbohydrater og fett i tillegg, derfor blir proteinsmaken noe dempet pga forholdet mellom protein og andre ting.

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Tror jeg skal prøve meg på å blande i melk ;)

Får håpe det endrer litt av ettersmaken :)Problemet er jo at jeg ikke kan ta med meg melk til studio... da blir den barre varm og ekkel, siden det er såå jævkla varmt i garderoben.. Hvor lang tid etter trening kan du ta shake?

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg 125 gram pulver og 3.5 dl vann. Men dette er gainer da, så mye av pulveret er rene karbohydrater. 30 gram av porsjonen er protein. Dette er med jordbærsmak og er ekstremt god, anbefaler å riste shaken med 4 isbiter i den, den blir iskald med en gang om du rister med isbitene inni fra før av.

Big Mass fra PF med jordbærsmak er den jeg bruker, den er ekstremt god, bedre enn rene proteinprodukter. Man blir på en måte avhengig av smaken, jeg blir ofte fristet til å ta en shake i ny og ne når jeg ikke bør gjøre det.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

70 gram pulver i 3dl væske hørtes ut som ganske mye. Bruker selv 40g i 4dl, og har inntrykk av at det er omtrent der andre ligger også.

Men bare 40gr høres vell litt lite ut igjen?..

Får ikke akkurat mye protein i den dosen? :p Hvilket produkt bruker du? send gjerne link ;)

Lenke til kommentar

Jeg bruker whey-80 med banansmak blandet med lettmelk. 0,75 dl pulver og 2,25 dl melk. Jeg blander før jeg drar på trening, så shaken blir litt varmere i bagen, men det smaker ikke vondt. I begynnelsen syntes jeg at det var godt. Det er fortsatt ikke vondt, men jeg er lei av smaken.

Men jeg bør altså ta mer enn anbefalt dose?

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/whey-80

Lenke til kommentar

Folkens!!

Idag prøvde jeg pulveret i lettmelk! Fyy faen for en forskjell!! :D

Smaker ikke akkurat "godt", men bedre til de grader! ;)Gleder meg nesten til neste shake! Tar dere en shake om kvelden også?

Hadde tenkt til å prøve med melk uansett, men takker for svar! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...