lordlappy Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) lasta ned programmet SpeedFan, og sjekka temperaturene på pcen mens jeg spilte. tok ett screenshot idet jeg avslutta spillet og lurer på om disse temperaturene er normale? og spenninger, la merke til at +12V ligger nede på ca 9,5V GPU'en lå vel omtrent rundt 88 mens jeg spilte og et bildet en stund etter spilling. opsett antec Twelve hundred Noctua NH-D14 CPU Kjøler intel core 2 duo E8400 3.0 GHz orginal GPU kjøler Nvidia gtx 260 orginal chipset kjøler XFX nForce 780i SLI XFX ProSeries Core Edition 850W PSU hvis det er noen verdier som er litt høye så lurer jeg på om dere vet om noen gode løsninger? også om noen har en løsning til å kjøre Noctua NH-D14 CPU viftene på flere hastigheter? foreløpig kjører jeg dem på laveste hastighet, da jeg ønsker å kunne dempe støyen på pcen når den ikke er i bruk. og for å endre hastigheten på cpu kjøleren med orginaldelene, så må man fjerne motstandene som er koblet inn foran viftene. Takk for svar Endret 18. januar 2012 av lordlappy Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Speedfan gir feil avlesninger. Ikke bruk det. Lenke til kommentar
lordlappy Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 Speedfan gir feil avlesninger. Ikke bruk det. hvilket program vil du anbefale meg å bruke da??... helst ett jeg kan sammkjøre med lcd skjermen på logitech g15 tastaturet hvis det er mulig.. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Speedfan gir feil avlesninger. Ikke bruk det. hvilket program vil du anbefale meg å bruke da??... helst ett jeg kan sammkjøre med lcd skjermen på logitech g15 tastaturet hvis det er mulig.. Coretemp, HWMonitor, Realtemp... Lenke til kommentar
lordlappy Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 prøvde HW monitor, men det ser ut som den ikke finner så mange temperaturer, finner bare cpu, Aux og harddisker. Cpuen ligger på 25*C , men cpu Core #0 ligger på 40*C hva vil det si egentlig? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Se på kjernetemperaturene, det er de som er interessante. Med mindre du overklokker harrdt hadde jeg egentlig ikke brydd meg så lenge du ikke har noen temperaturer som overstiger 90°C, enkelte skjermkort kan også ligge over dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå