Gå til innhold

D-Link DIR-615 struper nettverket mitt?

hean

Anbefalte innlegg

Hei

Har nå Canal Digital og fikk i dag ett nytt modem beregnet på 70/10 linjen deres.

Direkte tilkoblet modemet får jeg hastigheter på rundt 50-65 Mb ned og 9 ++ mb opp. Resultatet synes jeg er tilfredsstillende.

Med en gang jeg kobler opp en D-Link DIR-615 mellom får jeg maks 32 mb ned og maks 0,3 mb opp. Dette gjelder både trådløst og kablet.

Har prøvd å tatt strømmen på både routeren og modemet men virket ikke.

Resatt derfor modemet og konfigurerte den på nytt men ingen forandring.

Noen som har tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den skal etter det jeg kan se klare 60Mbps, men det er under ideelle forhold.

Husk at plassering av routeren er ekstremt viktig.

Som sagt er det samme resultat på trådløst og med kabel.

Routeren står ca 1 meter fra Bærbar og er koblet med kabel til stasjonær, testet med begge PC-er.

Lenke til kommentar

Logg deg først inn på webinterfacet på routeren din og sjekk hvilken firmware den har idag.

Det er mulig at den faktisk kan oppgradere firmware direkte fra dette interfacet men jeg veit ikke da jeg ikke har tatt i en slik modell. Men det er rimelig vanlig at man kan gjøre dette direkte derfra på de fleste nye routere.

Gå til D-Link Support og klikk deg inn på den hardwarerevisjonen du har. Der finner du tilgjengelige firmwareversjoner til din router hvis den ikke kan oppgraderes fra webinterfacet.

Last ned riktig firmware til maskinen.

Jeg er litt usikker på fremgangsmåten her men normalt så står det hvordan man flasher firmware i manualen til routeren. Hvis ikke kan du sjekke guiden i denne tråden. Jeg tror den skal stemme sånn noenlunde. :whistle:

NB: Du må være tilkoblet routeren med kabel når du oppgraderer til ny firmware.

Dir-615 støtter også tredjeparts firmware DD-WRT som er mye mer sofistikert enn stock firmware, men merk at du antagelig bryter all form for garanti hvis du velger å bruke slik firmware så det er på eget ansvar.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Logg deg først inn på webinterfacet på routeren din og sjekk hvilken firmware den har idag.

Det er mulig at den faktisk kan oppgradere firmware direkte fra dette interfacet men jeg veit ikke da jeg ikke har tatt i en slik modell. Men det er rimelig vanlig at man kan gjøre dette direkte derfra på de fleste nye routere.

Gå til D-Link Support og klikk deg inn på den hardwarerevisjonen du har. Der finner du tilgjengelige firmwareversjoner til din router hvis den ikke kan oppgraderes fra webinterfacet.

Last ned riktig firmware til maskinen.

Jeg er litt usikker på fremgangsmåten her men normalt så står det hvordan man flasher firmware i manualen til routeren. Hvis ikke kan du sjekke guiden i denne tråden. Jeg tror den skal stemme sånn noenlunde. :whistle:

NB: Du må være tilkoblet routeren med kabel når du oppgraderer til ny firmware.

Dir-615 støtter også tredjeparts firmware DD-WRT som er mye mer sofistikert enn stock firmware, men merk at du antagelig bryter all form for garanti hvis du velger å bruke slik firmware så det er på eget ansvar.

Tusen takk for all hjelp.

Har nå lastet ned ny firmware og prøvd å oppdatert flere ganger og systemet sier det var vellykket men ny firmware versjon blir ikke registrert ser jeg.

Har også prøvd å resette routeren ett par ganger til så jeg måtte nok bare bite i det veldig sure eplet og putre en tur ned på Elkjøp for å kjøpe ny router.

Der kan selger fortelle meg at han faktisk har hatt akkurat de samme problemene selv med denne D-linken.

Til tross for at jeg ikke er spesielt glad i Jensen (høres litt B-vare preget ut) gikk jeg ut med Jensen Airlink 59300 trådløsrouter til 699 kr som jeg nå har fått koblet opp.

Nå virker alt som det skal :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...