GeirV Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Hei. I dag ble det trådløse nettverkskortet mitt ødelagt, og som en midlertidig løsning ville jeg prøve å dele nettverk til min win7 stasjoner fra min gamle winxp laptop. 6 timer på google senere er jeg like langt. Jeg har brukt en krysset nettverkskabel mellom pcene, og laptopen er koblet til internetrouteren med wireless. Jeg har ingen teknisk kunnskap, så om noen kunne skrevet en liten dummies step-by-step guide hadde de hatt en evig plass i mitt hjertet etc. (setter pris på om evt. ip'er som kanskje skal brukes ikke bruker 192.168.0.1, siden det krasjer med router ip or something). Såvidt jeg vet har jeg ikke kommet noen vei, så all info er nyttig info. Thaaanks. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Prøvd å sette i bridge mode? http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/wxpbrdge.html Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) sitter ikke med noen XP maskin tilgjengelig, men - mens jeg prøver å huske... skal du bruke internett på WXP laptopen? det var det jeg også tenkte på... men vil ikke det føre til at du ikke får brukt internet på xp maskinen? har du prøvd disse? ; http://www.petri.co.il/configuring_ics_on_windows_xp.htm http://support.microsoft.com/kb/306126 Endret 18. januar 2012 av SirAmp Lenke til kommentar
GeirV Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2012 Jeg skal ikke bruke laptopen til noe. Jeg aner ikke hvordan bridging fungerer, og den artikkelen gjorde det ikke noe klarere for meg. Men om det er meningen at jeg skal bridge wireless og kablet nettverk på hosten , klarte jeg ikke å koble til det trådløse når jeg gjorde. Må man ha 192.168.0.1 som host ip uannsett? ...for som sagt er den opptatt. Seriously, alt annet enn en step-by-step guide designet for personer uten kunnskap på feltet er bare gresk for meg Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 du har altså prøvd å koble opp den trådløse, for deretter å velge både den trådløse og den kablede tilkoblingen, høyreklikke og trykke "BRIDGE" ? Lenke til kommentar
GeirV Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 Ja, det har jeg. Da mister jeg trådløs forbindelse, og jeg vet heller ikke de neste stegene etter å ha gjort dette. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 det er normalt, men har du ikke da internet på win7 maskinen? Lenke til kommentar
GeirV Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 Jeg finner ingen måte å dele internettet på bridgen på advanced properties. Jeg får bare firewall options, og wizarden bare bryter opp bridgen og sier at det var unsuccessful. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå