Gå til innhold

ICS mellom Windows XP og 7.

GeirV

Anbefalte innlegg

Hei. I dag ble det trådløse nettverkskortet mitt ødelagt, og som en midlertidig løsning ville jeg prøve å dele nettverk til min win7 stasjoner fra min gamle winxp laptop. 6 timer på google senere er jeg like langt.

Jeg har brukt en krysset nettverkskabel mellom pcene, og laptopen er koblet til internetrouteren med wireless. Jeg har ingen teknisk kunnskap, så om noen kunne skrevet en liten dummies step-by-step guide hadde de hatt en evig plass i mitt hjertet etc. (setter pris på om evt. ip'er som kanskje skal brukes ikke bruker 192.168.0.1, siden det krasjer med router ip or something). Såvidt jeg vet har jeg ikke kommet noen vei, så all info er nyttig info. Thaaanks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sitter ikke med noen XP maskin tilgjengelig,

men - mens jeg prøver å huske... skal du bruke internett på WXP laptopen?

det var det jeg også tenkte på... men vil ikke det føre til at du ikke får brukt internet på xp maskinen?

har du prøvd disse? ;

http://www.petri.co.il/configuring_ics_on_windows_xp.htm

http://support.microsoft.com/kb/306126

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke bruke laptopen til noe. Jeg aner ikke hvordan bridging fungerer, og den artikkelen gjorde det ikke noe klarere for meg. Men om det er meningen at jeg skal bridge wireless og kablet nettverk på hosten , klarte jeg ikke å koble til det trådløse når jeg gjorde. Må man ha 192.168.0.1 som host ip uannsett? ...for som sagt er den opptatt. Seriously, alt annet enn en step-by-step guide designet for personer uten kunnskap på feltet er bare gresk for meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...