Gå til innhold

Nytt kretskort til HD

Baile

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres ut som at det er lesehodene som parkerer eller ikke kommer ut av standby posisjon ja og da er det veldig tvilsomt at det hjelper med et nytt logikkort.

Hvis den allikevel er dau så kan du jo prøve og kakke lett på den men det har du vel antagelig prøvd allerede.

Husk at du kan ha reklamasjonsrett på disken din hvis den er under 5år.

Lenke til kommentar

Takk for kjappe gode svar her :)

Det høres ikke ut som motoren starter inni der, men bare ein gjentatt klikkelyd.. Kan virke som lesehode bare virrer frem og tilbake og ikke klarer å komme i posisjon.

Har hørt om noen som har prøvd å ha den i fryseren for så å koble den rett til pc når den er kald, men ville ikke ta sjansen på det før jeg hadde prøvd nytt kort.

Har ikke prøvd og kakke på den (selv om jeg flere ganger har hatt lyst til å kakke på den med en slegge :p ) Garantien er utgått btw..

Tenkte egentlig bare jeg skulle prøve med nytt kretskort for å ha prøvd det..

Lenke til kommentar

Det frysertrikset er bare tant og fjas.

Hvis garantien er gått ut og du bare er ute etter og hente ut data så kan du faktisk demontere lokket og se om du kan hjelpe lesearmen ut på platelageret, evt sjekke om det er den er låst.

Sålenge du er forsiktig så kan du fint hente ut data fra den så lenge disken spinner. Jeg har kjørt disker uten deksel i ukesvis for å teste og de har faktisk fungert helt til man stopper de. Det er riktignok eldre modeller på 424Mb som nok hadde noe romsligere toleranser.

Men det er et stunt så du gjør det på eget ansvar. :whistle:

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Ok, da dropper jeg frysern.. Hørest litt skummelt ut å ta av lokket også.. redd for å gjøre vondt verre her.

Jeg har leitet litt på youtube etter løsninger

I desse videoene så presenterer de 3 løsinger:

-wack-method (kakke hd for å løsne lesehode)

-fryse-metoden (for å få motor igang)

-bytte kretskort

Ser i videoene over at klikkelyden gir seg etter en stund, i min hd så gir den seg ikke...

jeg skal sende mail til pcb solution og høre om de har kortet.

Fikk svar idag... hadde ikke kretskortet.

Endret av Baile
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...