Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] borteboer stipend og inntak

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt i hvilken kategori jeg skal sette dette, men håper på svar her! :)

Jeg skal flytte til Trondheim til nesteår, jeg bor i Hedemark. Rådgiveren på skolen min sier jeg ikke får borteboer stipend fordi jeg da må bytte adresse med folkeregistret, men pappa bor over 6 mil fra skolen, og det gjør mamma og! Jeg skal gå 3. året i trondheim og fyller 18 like før skolestart! Noen som har vært igjennom dette eller veit no om det ? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke skulle få borteboerstipend. Jeg bodde 50 mil hjemmefra da jeg gikk VG2 og VG3. Ikke noe problem, og jeg meldte altså ikke flytting. Melder du ikke flytting, burde du få borteboerstipend. Mener å huske at jeg oppga adresse til hybel til lånekassen, men er litt usikker på det.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke skulle få borteboerstipend. Jeg bodde 50 mil hjemmefra da jeg gikk VG2 og VG3. Ikke noe problem, og jeg meldte altså ikke flytting. Melder du ikke flytting, burde du få borteboerstipend. Mener å huske at jeg oppga adresse til hybel til lånekassen, men er litt usikker på det.

okei! men hva skjer med posten og sånt da, kommer den til deg eller hjem? :) man må vel melde flytting for å få borteboer må man ikke? :)

Lenke til kommentar

Posten blir sendt til adressen du har nå, men hvis du kjøper noe på nettet så har det ikke vært noe problem for meg å få det tilsendt til hybelen. Ellers får jeg sjelden noe spennende post, og hvis jeg får noe så pleier min mor å si i fra.

Jeg bor nå på mitt fjerde år på hybel, og har ikke meldt flytting en eneste gang - og jeg har fått borteboerstipend. Så nei, man må ikke melde flytting for å få borteboerstipend. Jeg lurer faktisk på om man faktisk IKKE får borteboerstipend dersom man melder flytting til et sted innenfor 30 (?) kilometer fra skolen.

Lenke til kommentar

Posten blir sendt til adressen du har nå, men hvis du kjøper noe på nettet så har det ikke vært noe problem for meg å få det tilsendt til hybelen. Ellers får jeg sjelden noe spennende post, og hvis jeg får noe så pleier min mor å si i fra.

Jeg bor nå på mitt fjerde år på hybel, og har ikke meldt flytting en eneste gang - og jeg har fått borteboerstipend. Så nei, man må ikke melde flytting for å få borteboerstipend. Jeg lurer faktisk på om man faktisk IKKE får borteboerstipend dersom man melder flytting til et sted innenfor 30 (?) kilometer fra skolen.

ja, men jeg får ikke skoleplass så lenge jeg får godkjent flytte melding fra folkeregistret :o siden jeg flytter til et annet fylke... :p jeg aner ikke hva jeg må gjøre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...