Gå til innhold

nextgentel - klage på modem?(wireless)

Anbefalte innlegg

sitter her å tar noen stresstester på speedtest.net

har 30/10 abbonement hos nextgentel.

på wireless har jeg max 6,50/2.50, laveste scoren jeg har fått er 0.79/2.00

med kabel får jeg 28/5.

er dette modemet sin feil el er det visse ting jeg bør undersøke selv? har allrede forsøkt å restarte modemet og har ingen torrents på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde du forklart meg hva "g nett" er, så er det lettere for meg å anslå hva som er max verdi.met

edit: å vær vennlig å spar deg for barnslige utsagn som "sutring". jeg spør på forumet på en vanlig høflig måte, er på ingen måte en sutrete drittunge.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Hvilket modem er det? De to vanligste standardene er G og N standard, som går på ulike frekvenser. Disse frekvensene kan oppnå forskjellige hastigheter.

På en positiv side så får du hastigheten du skal ha, så da blir det enten å bruke kabel, finne problemet (støy, rekkevidde, andre ting som kan påvirke trådløse) eller kjøpe en kraftigere trådløs switch.

Lenke til kommentar

Det modemet har N standard og skal gi deg tilstrekkelig hastighet på trådløsen. Jeg ville forsøkt kanalendring først; gjerne angi kanalen istedet for at den velger en automatisk.

EDIT: passordet skal stå på ruter, som kakeshoma sier.

Endret av Calondriel
Lenke til kommentar

thomson TG789ivn er en draft-N router med teoretisk overføringshastighet på 130Mbps, men merk at dette er teoretisk hastighet ikke faktisk hastighet. For å kunne dra nytte av draft-N så må wifi kortet i maskinen også støtte draft-N.

Siden du ikke får mer enn rundt 7Mbps så kan det hende at du bare har et G nettverkskort i maskinen og da må du kjøpe et nytt wifikort som støtter draft-N.

EDIT: Merk at plassering av routeren er veldig viktig for å få max hastighet. Du bør også benytte WPA2/AES kryptering for max hastighet og du bør enable WMM.

Så før du ringer og driter deg ut hos Next så sjekk at maskinen din har wifi kort som støtter N nettverk.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Hva er det her for noe tull!? Oppfør dere som folk.

Grunnen til at du får 28/5 på kabel er at du betaler for opptil 30/10. Mest sannsynlig er ikke kablene til huset ditt bra nok for 30/10.

Grunnen til at du får lav hastighet når du kobler til trådløst er enten at router/pc er satt opp feil, eller at en av delene ikke takler full hastighet(G vs N). Hva slags nettverkskort har du i maskinen din? (sjekk device manager). Ring NGT og be om user/pass på modemet, så logger du inn og tilbakestiller til fabrikkinstillinger. Deretter setter du opp WPA2, og er good to go!(Hvis nettverkskortet i maskinen støtter N, vel å merke)

Lenke til kommentar

Fra Nextgentel sine hjemmesider... ;)

Hvordan logger jeg inn på min Thomson 789iVN / Hva er brukernavn og passord på Thomson 789iVN

Merk at WEP-kryptering ikke støttes av 11n. Du må derfor bruke WPA eller WPA2 for å få full hastighet. Sjekk også at trådløsinnstillingene i router står på 40MHz eller auto båndbredde.

Endret av Jan Skrotnes
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Fant du løsningen på problemet ditt? Jeg har samme router som deg, og har problemer med trådløsen, på kabel får jeg full hastighet, men på wifi går det tregt, samt at jeg ofte faller ut av nettet. Til tross for at routeren står en halv meter bak meg i vinduet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...