Atatar Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Joda, jeg er kanskje litt naiv. Men jeg har vanskelig for å si nei til venner, og da en tidligere god venn av meg ba om et utlegg for flybilletter sa jeg ja. Vi kjørte til en minibank og jeg tok ut 5000kr i kontanter og gav dem til ham. Jeg skulle få dem i løpet av uka. Dette var en gang i slutten av Juli. I løpet av disse nesten seks månedene har jeg lykkes i å få 500kr tilbake, men nå synes jeg han har fått så mange sjanser til å betale meg tilbake at jeg kan begynne å bli litt kjipere mot ham. Hadde lyst til å ta vare på vennskapet, men det ser ut til at det er noe jeg kan glemme uansett. Så spørsmålet er altså, er det noe jeg kan gjøre (innenfor lovens rammer) for å få pengene tilbake? Kom gjerne med kreative forslag (Om dette er en feilpost beklager jeg, det er kanskje mer relevant for Samliv & Relasjoner). På forhånd takk! Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Det pleier jeg også når venner skylder penger, funker stortsett alltid, jeg er bare 14 år men funker sikkert for deg også Lenke til kommentar
Arne Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Tror ikke dette er rett forum, skulle sikkert vært postet under Juss. Uansett, så har du like mye rett på pengene dine, siden en muntlig avtale og en skriftlig avtale skal være like gyldige. Kommer også litt an på hvor gamle dere er. Hvis dere er barn så ville jeg gjort som de over skriver; ringe til hans mor. Gnurre: Du er 14 år gammel, har lånt ut penger flere ganger og ringt flere mødre for å få dem tilbake? Respekt... 2 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Konfronter han med det, si at han skylder 4500 og at du trenger pengene. Minn han på at det er over 6 måneder siden han lånte det. Er han en god venn ha du pengene iløet av uka! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå