msh Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Min 3år gamle skjerm blåste nettop.Den vil ikke starte,hører bare tikke lyder,når jeg prøver å slå på den. Det jeg lurte på,er at hvilken skjerm burte jeg kjøpe nå. Jeg pleier å spille mye spill,og jeg har hørt at LCD skjermer er dårlige på spill,de hakker mye.Så hva burte jeg kjøpe? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 hakker mye var kanskje å ta i litt.. lcd skjerm med 16 ms responstid (tror de fleste kun har 16ms responstid i 16bit farger og 25ms i 32bit farger) begynner å bli virkelig bra, crt skjermer har ikke bedre enn ca 10 ms responstid. lcd skjermer med 25ms responstid vil du merke litt forsinkelse på hvis du er var for det. Spørsmålet er egentlig ett om pris, og vekt.. en crt skjerm koster 1500 kr en lcd skjerm koster 4000.. en crt skjerm veier 25 kg, en lcd skjerm kanskje 5-10kg.. Spør deg selv om du har nok penger til en lcd skjerm og om du skal flytte mye på den... Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Leser du dette innlegget vil nok LCD komme opp som et godt alternativ: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...137642&forum=23 CRT skjermer har, i alle fall så langt, hatt bedre responstid på skjermoppdatering. LCD-skjermene har hatt slep ved store panoreringer og ved mye bevegelse på skjerm, dvs når man spiller FPS osv. Hvis du bruker pc'n din til kun arbeid og surfing er rimelige LCD-skjermer mer enn bra nok. Spiller du, ser film osv er det CRT eller de dyrere LCD-skjermene du bør kikke på. Lykke til Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 spiller du mye vil jeg tro det er mus med ledning og crt.... det har jeg har ikke prøvd lcd ennå over lengre tid gidder rett og slett ikke Lenke til kommentar
msh Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Jeg skal bruke ca 5000,- på skjerm.Hvilken burte jeg kjøpe da?Hva med den Fujitsu Siemens X19 fra komplett for 4695,-? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Flere og flere går for tiden over til LCD skjermer (til og med mange gamere) Det er noen som sier lcd aldri blir så bra som crt, men må si meg det at jeg tror de forskjellene er minimale. LCD = Skarp og god 2dgrafikk, liten så den tar ikke mye plass på pulten, og den er lett og ta med seg til venner/lanparties osv. å henge seg opp i ms har ikke så mye å si, men det er mange sikkert annbefalte skjermer som er gode i dag :wink: Lenke til kommentar
hwlars Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 crt hvis du er sterk og ikke har penga, lcd hvis du er svak og har penga he he har 15" crt Lenke til kommentar
CFD Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Slabbedasken har helt rett her. Digitalt kan aldri bli like nøyaktig som analogt ,men dette har egentlig ikke noe og si her siden signalene egentlig er digitale når de kommer ut av GPUèn. Også er det litt tricksing og miksing. Skulle jeg ha kjøpt noe nå ville det ha blitt CRT ,men det er pga at du får mer synling bildeflate for pengene. Det er det som er viktig for meg. Klarer fint og dra med meg en 21" skjerm på lan hvis jeg vil. En 21" er ikke noe særlig tung heller. 25kg elns. Bruker somregel en 15" CRT når jeg skal drasse pådatan da. FÅr da med ALt utstyr på bussen osv. Har en Shuttle XPC så den går i sekken sammen med strømforgrenier ,tast,mus,osvosvosv. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Ja vet....men jeg synest min 19" crt var et helvet og drasse på hver gang jeg skulle forflytte meg 15" lcd hadde vært det ideelle der...barbone + lcd = lan 8) Men det kommer helt ann på økonomien ja :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå