Hanske Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Er det noen som kjenner noen norske ord med fire eller flere konsonanter på rad? Dette inkluderer selvsagt ikke sammensatte ord. Jeg kommer bare på ett - venstre. Noen? Lenke til kommentar
War Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Sprelskt sier kona som er lektor Bare en vokal også her. Endret 18. januar 2012 av War Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2012 Sprelskt er jo fin Noen flere? 1 Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Noen som er leie av å bare sitte igjen med konsonanter på Wordfeud? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 cat /usr/share/dict/bokmaal | grep '[bcdfghjklmnpqrstvwxz][bcdfghjklmnpqrstvwxz][bcdfghjklmnpqrstvwxz][bcdfghjklmnpqrstvwxz]' | wc -l 155869 Dette er selvsagt inkludert sammensatte ord, men ord som ørskt, ønskte, ølandsk, absorpsjon, abstraherer, abstrakt, abstrus, adjuknts, adspre og angst ser jeg hvertfall på toppen og bunnen av lista. Ellers har blekksprut og dvergschnauzer fem og seks etter hverandre. 1 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2012 Takk Nei, har Blackberry så jeg får ikke spilt Wordfeud.. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Ellers har blekksprut og dvergschnauzer fem og seks etter hverandre. Siden du tar med sammensatte ord selv om trådstarter uttrykkelig ønsket ikke sammensatte ord, kan jeg jo nevne angstskrik - med sju konsonanter etter hverandre. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 14. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2012 Hehe, den var fin. Men som sagt var ikke sammensatte ord ønsket. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) Hamstre, mønstre og blomstre har også fire konsonanter. Endret 23. februar 2012 av Rocambole2 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Ikke et norsk ord, kanskje. Men navnet på en plass jeg var på skiferie: Ischgl. Lenke til kommentar
oppvaskkost Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Barskt, harskt, falskt, ferskt, hengsle, ilskne, krønskt (nynorsk), lengst, lumskt, morskt, tyngst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå