pavllion Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Hei, datamaskinen min var jeg på idag. Jeg surfet litt og gikk fra den. Da jeg kom tilbake var skjermen blå. Det vil si at det var mye skrift på den. Jeg er sikker på om det er bluescreen, men har ikke opplevd sånn bluescreen tidliger. Det står bare sånn, maskinen slår seg ikke av og på som den skal gjøre etter bluescreen. Det hente etter at jeg måtte få windows 7 på nytt igjen. Driverne er som de skal, unntatt at jeg ikke har oppdatert driveren til skjermkortet. Det har ikke mye å si, skal jeg tro. Jeg kjørte en test fra whocrached. Jeg fikk beskjed om at det var ikke noen dump feil. Hva kan problemet være. Kanskje jeg må installere windows på nytt? Takk Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Det at den ikke startet på nytt (forutsatt at du har den instillt til å gjøre det etter minnedump) betyr antagelig at den frøs under dumping av minnet. Det tyder også fraværet av en minnedump fil. har det skjedd flere ganger? hvis det er et engangstilfelle ville jeg ikke brydd meg mer om det, hvis det skjer igjen, og du ikke hadde noen problemer før oppdatering av grafikkdriver, gå tilbake til forrige versjon. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 Det at den ikke startet på nytt (forutsatt at du har den instillt til å gjøre det etter minnedump) betyr antagelig at den frøs under dumping av minnet. Det tyder også fraværet av en minnedump fil. har det skjedd flere ganger? hvis det er et engangstilfelle ville jeg ikke brydd meg mer om det, hvis det skjer igjen, og du ikke hadde noen problemer før oppdatering av grafikkdriver, gå tilbake til forrige versjon. Det skjer hele tiden, kan ikke gå på maskinen. Jeg må ha den nyeste grafikkdriveren. Specs: Intel core i5 2500k Amd Radeon 6970 2gb Asus p8p67 8 gb minne Det er ikke akkurat den informasjonen du trenger. Den informasjonen du trenger er om det skjer flere ganger. Det gjør det. Antagelig vis er det en driver feil som jeg ikke får rettet opp i. Jeg syntes at det er veldig rart at jeg ikke får rettet opp feilene i Safe mode. Safe mode skal jo slå av alle drivere og det skal ikke fryses. Syntes det var veldig rart. Kanskje Installere windows på nytt Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 hei igjen. jeg klarte ikke helt å bli klok på det innlegget. men så vidt jeg kan skjønne fungerte maskinen greit før du oppdaterte driveren? og du får bootet til safe mode? jeg kan ikke helt skjønne at du MÅ ha den siste driveren, men hvis vi ser bort fra det et øyeblikk tror jeg fortsatt at det er en god idè å prøve med en eldre driver for å se om det eliminerer problemet. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 hei igjen. jeg klarte ikke helt å bli klok på det innlegget. men så vidt jeg kan skjønne fungerte maskinen greit før du oppdaterte driveren? og du får bootet til safe mode? jeg kan ikke helt skjønne at du MÅ ha den siste driveren, men hvis vi ser bort fra det et øyeblikk tror jeg fortsatt at det er en god idè å prøve med en eldre driver for å se om det eliminerer problemet. Nei har ikke oppdatert driveren. Jeg skrev tidligere oppe at jeg ikke hadde oppdatert den og det trengs ikke skrev jeg. Fikk bluescreen helt uventet. Og nå kan jeg ikke være på maskinen enn 10 min og da fryser den og går til bluescreen. Som sagt har ikke oppdatert skjermdriver eller noe drivere på maskinen. Plutselig fikk jeg bluescreen og nå er jeg plaget med det. Maskinen har funket greit hele tiden, men min lillebror tidligere hadde klart å ødelegge noe med windows'en som gjorde at jeg måtte installere windows på nytt og nå har jeg fått bluescreen siden da. Beklager for dårlig forklart. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 jeg beklager, jeg leste feil i førstepost. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå