Gå til innhold

[Løst] Power Supply Spørsmål


Anbefalte innlegg

Så jeg bestilte en usb-hub fra utlandet og fikk en medfølgende adapter som ikke passer til kontaktene i norge. Jeg har allerede en annen adapter som ser ut til å ha nesten samme spesifikasjoner, men ville spørre for sikkerhetsskyld om de små forskjellene har noe å si.

 

Original adapter:

Input: 100-240V 50/60Hz

Output: 5V -2A

 

Annen adapter

Input: 100-240v 50-60Hz

Output: +5.0V - 2.5A

 

 

Det som bekymrer meg er selvfølgelig outputen da som skiller seg noe ut fra original adapteren.

 

 

vennligst ikke svar om du ikke har kompetanse til det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

legger ved et selvtegnet bilde.

Det er samme på begge, bortsett fra at på den andre adapteren så henger minustegnet og + tegnet sammen, så streke går helt til kanten av sirkelen. Regner med at det ikke utgjør noe forskjell.

post-189807-0-74970700-1326915767_thumb.png

Endret av sakke
Lenke til kommentar

Så lenge du forstår om pluss er i mitten eller ikke så er det greit.

Er du usikker kan du måle med ett multimeter :)

 

At adapteren kan levere mere amp enn du trenger er ingen problem, er værre andre veien :)

 

viser ikke det bilde det du snakker om her?

Lenke til kommentar

Så jeg bestilte en usb-hub fra utlandet og fikk en medfølgende adapter som ikke passer til kontaktene i norge. Jeg har allerede en annen adapter som ser ut til å ha nesten samme spesifikasjoner, men ville spørre for sikkerhetsskyld om de små forskjellene har noe å si.

 

Original adapter:

Input: 100-240V 50/60Hz

Output: 5V -2A

 

Annen adapter

Input: 100-240v 50-60Hz

Output: +5.0V - 2.5A

 

 

Det som bekymrer meg er selvfølgelig outputen da som skiller seg noe ut fra original adapteren.

 

 

vennligst ikke svar om du ikke har kompetanse til det :)

 

Så lenge adapteren du bruker har samme spenning og samme-eller-høyere kapasitet for ampere så er det helt ok å bruke. Det hjelper selvfølgleig at selve pluggen også er lik - ellers må du mcgyvere pluggen ;)

 

Pass på at polariteten også er lik. Som regel er det samme polaritet på samme typer plugger - men det er ikke garantert, så det er verdt å sjekke. Feil polaritet kan i værste tilfelle ødelegge elektronikken.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Så jeg bestilte en usb-hub fra utlandet og fikk en medfølgende adapter som ikke passer til kontaktene i norge. Jeg har allerede en annen adapter som ser ut til å ha nesten samme spesifikasjoner, men ville spørre for sikkerhetsskyld om de små forskjellene har noe å si.

 

Original adapter:

Input: 100-240V 50/60Hz

Output: 5V -2A

 

Annen adapter

Input: 100-240v 50-60Hz

Output: +5.0V - 2.5A

 

 

Det som bekymrer meg er selvfølgelig outputen da som skiller seg noe ut fra original adapteren.

 

 

vennligst ikke svar om du ikke har kompetanse til det :)

 

Så lenge adapteren du bruker har samme spenning og samme-eller-høyere kapasitet for ampere så er det helt ok å bruke. Det hjelper selvfølgleig at selve pluggen også er lik - ellers må du mcgyvere pluggen ;)

 

Pass på at polariteten også er lik. Som regel er det samme polaritet på samme typer plugger - men det er ikke garantert, så det er verdt å sjekke. Feil polaritet kan i værste tilfelle ødelegge elektronikken.

 

-Stigma

 

kan noen si meg hvordan jeg sjekker polariteten? er ikke det den tegningen jeg tegnet lengre oppe?

Lenke til kommentar

jo tegningen er riktig, jeg skjønte ikke helt hvordan den du ikke tegnet ser ut, men så lenge begge har + i midten fungerer det fint.

last gjerne opp et bilde hvis du fremdeles er usikker.

 

Den var helt lik bortsett fra at + og - fylte hele sirkelen, slik at linjen som går mellom de to sirkelene ser ut som en lang linje.

 

Du sjekker polariteten med et multimeter

Eller du kan fint bruke adapteren som fulgte med ved å bestiller denne vist den har en USA kontakt..

 

jeg hadde ikke tenkt å kjøpe noe utstyr, jeg ville finne ut om adapteren jeg hadde fra før av kunne brukes. Ser jo ut som den kan det :)

Lenke til kommentar

du har vel fått svar opptil flere ganger, og som sagt for å kunne være helt 100% må du måle.

for å være 98% sikker må du poste noen bilder.

 

jeg trodde paint-tegningen sa alt? Kan godt poste noen i bilder om det skulle være nødvendig for et hundre prosent sikkert svar :) beklager for min inkompetanse og dårlige forståelse. Dessverre har jeg ikke noe måleapperat.

Lenke til kommentar

Det ser ut som du har pluss i midten, men det er ikke så greit å skjønne seg på tegningen eller forklaringen. Ingen er særlig sugen på å si "joda det funker fett", bare for å få et "FØØKKKK DU ØDELA ALT JEG KOBLET TIL" noen minutter senere.

 

Jeg er rimelig sikker på du hadde fått et korrekt svar hvis du hadde tatt et bilde eller rett og slett slengt adapteret på skanneren. Et modellnavn hadde også funket.

 

 

Sjekk vedlagt strømklumpskann. Ser en av disse to kjent ut?

 

 

 

vennligst ikke svar om du ikke har kompetanse til det

 

The ironing, it is delicious.

post-5165-0-49070100-1327018829_thumb.jpg

Endret av Lch
Lenke til kommentar

 

jeg trodde paint-tegningen sa alt? Kan godt poste noen i bilder om det skulle være nødvendig for et hundre prosent sikkert svar :) beklager for min inkompetanse og dårlige forståelse. Dessverre har jeg ikke noe måleapperat.

 

mulig jeg var uklar, den første tegningen forklarte fint hvordan den ene adapteren ser ut, men ikke den andre, litt av poenget var at vi trenger å sammenlikne dem.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
jeg trodde paint-tegningen sa alt?
Nei det sier ingenting, egentlig.

Du har så vidt jeg kan se ikke kommet med opplysninger som stiller andre enn deg selv i stand til å besvare spørsmålet.

 

Hvorfor har du en sau som avatar?

 

Jeg har en sau som avatar fordi du skal få noe å spørre om

 

Det ser ut som du har pluss i midten, men det er ikke så greit å skjønne seg på tegningen eller forklaringen. Ingen er særlig sugen på å si "joda det funker fett", bare for å få et "FØØKKKK DU ØDELA ALT JEG KOBLET TIL" noen minutter senere.

 

Jeg er rimelig sikker på du hadde fått et korrekt svar hvis du hadde tatt et bilde eller rett og slett slengt adapteret på skanneren. Et modellnavn hadde også funket.

 

 

Sjekk vedlagt strømklumpskann. Ser en av disse to kjent ut?

 

 

 

vennligst ikke svar om du ikke har kompetanse til det

 

The ironing, it is delicious.

 

Huben kostet meg 5$ på dealextreme, så den er jeg ikke mye redd for. Jeg testa, og har nå brukt den over lang tid med alle portene. Funket fjell det :-)

 

jeg trodde paint-tegningen sa alt? Kan godt poste noen i bilder om det skulle være nødvendig for et hundre prosent sikkert svar smile.gif beklager for min inkompetanse og dårlige forståelse. Dessverre har jeg ikke noe måleapperat.

 

mulig jeg var uklar, den første tegningen forklarte fint hvordan den ene adapteren ser ut, men ikke den andre, litt av poenget var at vi trenger å sammenlikne dem.

 

Skjønner dette, vet ikke hvorfor jeg har har vært så dum i denne tråden. Jeg testet uansett adapteren, og den funket fjell :-) Takker for tålmodigheten og at dere hjalp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...