Gå til innhold

Et godt headset til musikk som har et nogenlunde flatt utseende?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har nå hatt kanskje 5-6 ulike Koss PortaPro over noen år. De går fort i stykker og hadde vært kult å kanskje prøvd noen andre. Glemmer ofte å bevare kvitteringen, så med andre ord, de går rett i søpla da den ene høytaleren i headsetet slutter å gi lyd fra seg.

 

Jeg liker for det meste rock og da av den mer harde sorten. Post-Hardcore, metalcore all that shit. Så ja, om det har noe å si er det de sjangrene det kommer til å gå mest i.

 

I tillegg er jeg opptatt av at de ikke er for feite, vil de skal være nogenlunde flate, slik som Koss PortaPro er. Ikke spesielt fan av den "kula" eller hva jeg skal kalle det.

 

Prisklasse, dunno, fra 200-1500 kanskje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste headsettene på størrelse med Porta Pro som jeg har funnet, har vært i samme prisklasse som Porta Pro, noe som går ut over kvaliteten. Kanskje du burde satse på noen øreplugger isteden? Det hadde vært fint om du kunne skrive litt om hvordan du har tenkt til å bruke headsettet også :)

Lenke til kommentar

Øreplugger blir det nok ikke.

 

Ja, men samme prisklasse som PortaPro går vel fint det. Så lenge de står til en god kvalitet samtidig. Noen må det vel finnes.

 

Det blir all bruk egentlig, fra og til ute, på reise osv. Så litt robust må det jo være. Kan jo se ut som det blir nok et par PortaPro da kanskje.. Men men la oss se.

Lenke til kommentar

Her er en test av 96 hodetelefoner, du burde klare å finne noe der :)

 

Jeg har lest litt igjennom testen, du burde kanskje se litt på AKG K181DJ. Sennheiser HD-25 er forresten 1/3 av headsettene som får 10/10 i byggekvalitet.

 

Her er en sammenligning av B&W P5, Sennheiser HD-25 og fire andre headset.

Endret av Snurrefille
Lenke til kommentar

Slenger meg på dette trådet da jeg har samme problem. Kjøpte portapro for 3 uker siden og nå er den ubrukelig. Brukte den til og fra skolen - og nå må jeg klemme og snu på mini-jacken for at lyden skal komme. Ganske irriterende. Klarte selvfølgelig å miste kvitteringen.

 

Sennheiser HD-25 og AKG K181DJ er litt for stor, så det blir nok ikke de. B&W P5 er kanskje dyr, får ta meg en tur til hifiklubben og få prøvd dette :p

 

Har vurdert Sennheiser PX 100 II. Noen som har erfaringer med dette produktet? http://www.netonnet.no/art/lyd-og-musikk/hodetelefoner/apne/sennheiser-px100ii/153264.3197/

Er ganske billig i tillegg :p

Lenke til kommentar

EMpathyXI:

 

Å si at Koss PortaPro er ubrukelig blir litt feil. Det er meget vanskelig å finne et like godt headset til samme prisklasse skal jeg si deg. Jacken er kanskje noe svak, men man får bra lyd for pengene når det kommer til Koss PortaPro.

 

Angående Sennheiser PX 100 så har jeg den også, den har noe av samme lydkvalitet som Koss'en men opplever jacken som noe sterkere. Absolutt ok den. :)

 

Har nå funnet ut at Urbanears Plattan til rundt 400-500 kroner var bedre enn først antatt :) Men jeg har ikke prøvd veldig mange, så setter pris på flere innspill.

 

Uvant med lukket lyd, er jo nesten blitt paranoid med å ha koss hvor man faktisk hører ting rundt en selv, altså åpen løsning. Så litt rart med lukket.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Endret mening i dette tilfellet. Har gått til anskaffelse av

 

Sennheiser HD238i for en cirka 800 kroner og merker tydelig forskjell fra både Koss (selvfølgelig) og Urbanears Plattan. Ikke like isolert lyd, noe jeg liker, og en rett og slett større, bredere og bedre lydopplevelse.

 

Ikke spesielt store og klumpete heller.

 

Thumbs up til Sennheiser HD238i. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...