Gå til innhold

[Løst] Tjene penger

musglow

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg er en jente på 15 år, og har lyst til å tjene litt ekstra penger. Har to muligheter/metoder jeg vil ta ibruk:

1. Kjøpe ting fra Dealextreme og selge videre for en høyere pris. Tar kanskje litt tid, men er det noen som vet om varer som vil selge godt? Kniver, lasere osv... ?

2. Jeg har muligheten til å dra meg en tur til svenskegrensa hver helg p.g.a gratis buss! Så jeg spør om det samme her også; noen som vet noen varer som vil selge godt og som jeg samtidlig kan tjene en liten slant på?

Takk på forhånd! :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke bare skaffe deg en deltidsjobb i en butikk, som telefonselger eller lignende? Da jeg var 15, fikk jeg en ganske god jobb med 150 kr i timelønn.

Det er mye bedre enn å prøve deg som detaljist. Jeg hadde ihvertfall ikke kjøpt varer av en 15 år gammel jente, som ringer på døren og prøver å selge meg et par produkter.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg hadde ikke tenkt å gå som en dørselger, nei. Og det med jobb: lite muligheter her. Har en lokalbutikk, bank og bensinstasjon. Det hadde jo selfølgelig vært en mulighet å jobbe i fjøset til faren min, men det er kanskje litt tung jobb som jente...

Lenke til kommentar

Det hadde jo selfølgelig vært en mulighet å jobbe i fjøset til faren min, men det er kanskje litt tung jobb som jente...

Bare i starten. Du får relativt god trening av slikt arbeid, spis godt så kommer du i god form i samme slengen :p. Mor mi er bonde og har jobbet i fjøset siden hun var i 20-åra, så da klarer sikkert du også.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Tungt arbeid er bare sunt, jenter har også godt av trening.

Ellers.

Å selge ting fra DX virker i utgangspungtet som en god ide, men om du ser litt rundt på finn osv så ser du at det er MANGE som driver med akkurat det der, konkurransen er såpass stor at prisene er presset så lavt at det nesten ikke er penger å tjene.

Å reise til sverige kan fungere, men hadde nok vært mer hensiksmessig om du var eldre å kunne kjøpe røyk og alkohol.

Tror det skal mye til for å tjene noe særlig på cola å smågodt.

Du trenger kjøpere, og de fleste stikker vel bare på kiwi om dem skal ha noe å kose seg med på kvelden, man planlegger gjerne ikke kjøp av slikt lenge i forveien.

Nei, det beste er nok å få seg en jobb, selv om det heller ikke altid er så lett.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...