Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mister signal ved bruk av DisplayPort

Anbefalte innlegg

Har nylig satt inn et ATI Radeon HD 5700 Series-kort for å ha muligheten til å kjøre 3 skjermer (2x23" + TV).

Jeg kjørte først displayport på den ene 23" og DVI på de to andre, men det viste seg at når jeg slo av DP-skjermen så "mista" PC-en signalet fra den og kastet alle vinduer og ikoner over på de to andre. Noe lignende skjedde hvis skjermene slo seg av etter en viss tid. Da fikk jeg ikke slått på DP-skjermen igjen før jeg slo den av (som resulterte i at alt fløy til de andre to) og på igjen.

Prøvde å sette TV-en på displayport-utgangen med en DVI-kabel og overgang, men har fortsatt de samme problemene.

Noen som har noen anelse om hva dette skyldes og evt hvordan jeg kan løse det?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desverre er det ingen måte i fikse dette på siden det er integrert i Windows og Microsoft mener dette er den riktige løsningen. Det er derimot to workarounds for dette som kan være verdt å prøve selv om folk rapporter om blandede resultater.

• 1: Endre "DMMEnableDDCPolling" register strengen til 0. Du finner denne ved å trykke på start og så skrive "regedit" i søkevinduet og så trykk på enter. I det nye vinduet går du til "Rediger" øverst til venstre og velg "Søk etter...". Når du har funnet filene høyreklikker du på dem, trykk endre, skriv inn ny verdi, trykk ok. Du vil finne denne strengen flere steder og den skal endres til 0 alle stedene. Restart maskinen og test.

• 2: Dette er kun noe jeg har lest, jeg har seriøst 0 peiling på om dette virker og det ligger noe jobb bak så du får se om du gidder. Jeg tar en ren copy paste her.

STEP BY STEP

1. Buy a VGA Extender Cable male to female, one for each of your monitors.

VGA extender cables are only about $4 each on ebay, and you only need one per each of your monitors connected to KVM, not one for each computer.

I.e., if you have one monitor going to your KVM, you only need to buy one VGA extender cable. If you have two monitors (dual view) going to your KVM, you need two cables, etc.

Note: if you are a real cheapskate or can't wait, you can rip pin 12 out of your monitor cable male end, but I don't recommend this as its irreversible. That's the whole point of buying the VGA extender cable - if it doesn't work for you or you screw it up, its to a cheap $4 cable that you can toss away, and like me, you may already have them lying about your IT shop. My monitors are far away, so I already had two between my monitors and my KVM already, so I was set to go immediatly.

2. RIP PIN 12 out of the VGA extender cable male end with some needle nose electrical pliers! Takes all of 10 seconds

To see where pin 12 is, look at this website already mentioned:

http://nookkin.com/content/allowing-any-screen-resolution-on-vista.php

http://3.bp.blogspot.com/_N66od8KlQks/TD-St9qyYEI/AAAAAAAAAVU/K5fH6O4jx-o/s1600/vga_pinout.jpg

The above links have the correct view for the male end, where you you will be pulling out pin 12. Note that the female end, which you won't change, will have a mirror view of the pins.

3. Plug VGA extender cable in line in between your monitors and your KVM switch. You're done. That's it.

4. No more desktop resizes, flicker, flutter, window and gadet moving, USB disconnect reconnect sound 10 second waits heart attack night mares every time you switch screens.

In fact, its now nicer than it was under XP, because the video card never shuts off or thinks the monitor has disappeared, so switching between screens has no black out or pause or flicker at all, period. Its instantaneous, like flipping between tabs on a webpage or a picture book, its that fast. You can also turn your monitors off when you walk away from your computer, and nothing happens. Bliss.

For DVI monitors:

If you have a DVI monitor, I imagine, using the same method... buying an extender cable, and ripping out the appropriate Hot Plug Detect pin 16 on a DVI extender cable may work for you as well.

Note that I have not tried the DVI Pin 16 rip out myself, so read further through the posts here and verify someone else has tried it and it does / does not work before you proceed below...

Lykke til

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...