Gå til innhold

[Løst] Hjelp med ram / dual channel

hughstefner

Anbefalte innlegg

I dag bestemte jeg meg for å oppgradere minnet. Jeg har en "Dell XPS 430" med "Dell 0G254H" hovedkort. Siden jeg ikke hadde peiling på hva jeg skulle kjøpe leste jeg meg litt opp på hovedkortet mitt, og fant ut at det er dual channel. Jeg fant også ut at jeg har 3 stk rambrikker. Jeg kjøpte PCen fra dell, så den er ikke "hjemmelaga".

Så nå lurer jeg på om jeg bare skal kjøpe 2 stk rambrikker, eller om jeg burde fortsette med 3 stk, og om dette påvirker på pcen på noen negativ måte?

Takk.

Endret av hughstefner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da kjøper du 2x4GB eller 2x2GB 1333Mhz so-dimm og parrer med to av brikkene du har fra før, slik at du får 6 eller 10GB. Pass på å sett de i riktige spor for dual channel. Det vil gi deg litt bedre ytelse på enkelte områder, men ikke forvent magi :o)

Lenke til kommentar

Hvis du kjører 32bits os så klarer ikke maskinen å bruke mer enn 3,8gb eller noe deromkring. Skal du da ha mer minne så må du også bytte til 64bits os.

Har du allerede har 64bits os så kan du bare sette inn det vil. Om det er noe poeng er derimot tvilsomt da en pc under normal bruk ikke bruker mer enn rundt 3,6gb.

Hva brukes maskinen til?

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...