Gå til innhold

Dette er skikkelig ekstremkjøling


Anbefalte innlegg

Jeg finner en logisk brist i artikkelen. Så lenge vann benyttes uten noe blandingsforhold til f.eks. glykol (frostvæske) eller helt andre ting en vann, så kan en ikke gå til minusgrader, da vann fryser til fast form (is).

 

Ved hjelp av komponenter som minner mye om en veldig kraftig fryser kan prosessorens temperatur klemmes helt ned til 50 minusgrader
Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg finner en logisk brist i artikkelen. Så lenge vann benyttes uten noe blandingsforhold til f.eks. glykol (frostvæske) eller helt andre ting en vann, så kan en ikke gå til minusgrader, da vann fryser til fast form (is).

 

Ved hjelp av komponenter som minner mye om en veldig kraftig fryser kan prosessorens temperatur klemmes helt ned til 50 minusgrader

 

Hvor er bristen?

 

En trenger ikke å være macguyver for å vite at en må tilsette noe til vannet om det skal under frysepunktet ;)

Lenke til kommentar

Kan ikke kalle det for vann da.

 

 

Var da voldsomt til pirking dette her da. Kanskje du har en norsk-lærer i deg som banker på og vil ut?

 

Var vel en av de som i vanvare skrev kjølevann heller enn kjøleveske og det beklager jeg virkelig. Håper inderlig ikke dette har tatt nattesøvnen din og ruinert hele helga for deg. Neste gang skal jeg virkelig skjerpe meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit, så er det kjølevæske man snakker om.

 

Men er vann det beste løsemiddelet i en kjølevæske? Kjemisk sett er det jo dipolt, men det har kanskje for liten betydning til å påvirke elektronikk?

 

Må man ikke ha en slags algekverk/mikroorganismekverk i et slikt anlegg utover væsken som lar deg gå over på minusgradene, eller dreper la oss si glykol også disse organismene som en alt-i-ett løsning?

 

Kanskje hjemmebrent ikke er så langt i fra det mer ideelle av kjølevæskene likevel? Mulig det finnes bedre ting enn hjemmebrent likevel. :roll:

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...