Gå til innhold

[ferdig] Sette opp AirPrint i et miljø med Windows, iPhone og iPad

Anbefalte innlegg

Jeg har et miljø hvor klientmaskinene (som er tykke klienter) består av Windows Xp mens en del brukere har iPhoe og iPad. Alle disse er på et eget nettverk hvor det også er satt opp en netverksskriver som er koblet opp til nettverket ved hjelp av kabel.

Jeg har prøvd å sette opp en AirPrint-løsning slik at en kan skrive ut fra iPadsene og rett ut på skriveren på nettverket men jeg får det ikke til å fungere skikkelig. iPadsene finner ikke skriveren selv om jeg har fulgt tutorials ala dette. noen tips?

Endret av ilpostino waits for Alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg har et miljø hvor klientmaskinene (som er tykke klienter) består av Windows Xp mens en del brukere har iPhoe og iPad. Alle disse er på et eget nettverk hvor det også er satt opp en netverksskriver som er koblet opp til nettverket ved hjelp av kabel.

Jeg har prøvd å sette opp en AirPrint-løsning slik at en kan skrive ut fra iPadsene og rett ut på skriveren på nettverket men jeg får det ikke til å fungere skikkelig. iPadsene finner ikke skriveren selv om jeg har fulgt tutorials ala dette. noen tips?

Hvilken skriver er det du forsøker å skrive til og er den AirPrint-kompatibel?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

takk for tips. skal prøve programmet når ting har rioet seg på jobben. Det ser ut som Bonjour Print Services for Windows kan være verdt en sjekk.

funker ikke dette kan det være en mulighet å bytte eksterende infrastruktur med Apple AirPort extreme i kombinasjon med Apple Airport Express. Jeg har sett på en Cisco-løsning med to accesspunkt men som vel egentlig er en bedre teknisk løsning men de støtter vel ikke AirPrint(?).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg satte denne skriveren inn i mitt nettverk og koblet den til min windows 2008 r2 printerserver. Den ble funnet automatisk av min Mac Mini. Installerte dette programmet på Mac'en og delte skriveren. Kan nå ta utskrift direkte fra iPad 2 med iOS5. Ulempen? Mac'en må være på.

Om du kommer på eller finner opp andre måte å gjøre det på, er jeg svært interessert i hvordan. Ikke at jeg benekter det kan gjøres, men i dette stadiet av iPad sin historie bør man vite om flere veier til utskrift.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette må vel være en av trådene på forumet hvor det har tatt lengst tid å finne ut av ting :p

Jeg fikk testet ut Lexmark mobile printing fra iPad. En kan forsåvidt skrive ut fra det programmet men det begrenser seg kun til bilder og hva en har liggende i clipboard (iallefall slik jeg har skjønt det).

Jeg har prøvd å koble skriveren i USB-porten til en AirPort express men da fant ikke iPaden skriveren.

Bonjour Print Services for Windows ble installert men heller ikke da fant iPaden skriveren. :shrug:

Lenke til kommentar

etter å ha lest en del på nettet har en en del mer avanserte muligheter til å konfigurere Airport expressen fra en Mac. Der fant jeg skriveren som var koblet til ved hjelp av USB men jeg fant den fremdeles ikke fra iPaden.

Siden jeg allerede har brukt endel tid på det så tror jeg at jeg setter strek for dette prosjektet. Ser en på hvor mye arbeidstid (og lønn) som har gått med på tidsbruken kunne jeg sikkert allerede brukt tilsvarende lønnsutgifter på nye skrivere. Jeg komemr derfor til å kjøpe inn ny skriver med støtte for Airprint. Er det noen som har anbefalinger på dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Gav deg jo et råd som fungerer og koster ca 4750 ved å kjøpe en ny Mac Mini.

Vil ikke komme med flere anbefalinger til deg, da du ignorer det man sier og absolutt skal gå egne veier.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...