Gå til innhold

er det feil på komplett!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nice utropstegn..

Jeg tror ikke det er feil nei, XP1900 og XP2100 koster også det samme, og XP1800 er en førtilapp billigere enn XP1700.

Har vel noe med tilbud og etterspørsel å gjøre, hvis de selger markant mer av én type enn en annen vil prisen på den mest solgte falle..

Men det kan gi litt rare utslag på datautstyr spesielt, hvor nye modeller kommer på markedet så ofte.

Sånn som her.

Lenke til kommentar
Nice utropstegn..

Jeg tror ikke det er feil nei, XP1900 og XP2100 koster også det samme, og XP1800 er en førtilapp billigere enn XP1700.

Har vel noe med tilbud og etterspørsel å gjøre, hvis de selger markant mer av én type enn en annen vil prisen på den mest solgte falle..

Men det kan gi litt rare utslag på datautstyr spesielt, hvor nye modeller kommer på markedet så ofte.  

Sånn som her.

det du sier der er litt rart.. for alle som har hatt makro økonomi vet jo at prisen øker i takt med etterspørselen...

Lenke til kommentar
Ikke nødvendigvis. Høyere produksjon av en enhet vil gi lavere kostnader pr. enhet, og dermed lavere pris.

det er innenfor microøkinomien eller bedriftsøkonomi. hva er det nå det heter grenseregulert produksjon.. nei ****** husk ikke hva det heter.. men uansett der man ser at neste enhet vil gi større utgift enn intekt der stopper man produksjonen.. grensekonstand heter det vel... lenge sia jeg har hatt dette :)

Lenke til kommentar

Ja, dere har vel forsåvidt rett begge to, og jeg var litt kjapp da jeg skrev det der.

Dessuten kommer jo andre faktorer, som priskonkurranse inn i bildet. Tipper prisene på enkelte av de cpu'ene er mer pressa enn prisene på forrige versjon..

Lenke til kommentar
kanskje 2200 har vært på tilbud også gadd de ikke å senke prisen igjen!

Tror det er regler for sånt. Det hadde i såfall ikke vært et tilbud.. Du må nok bare face at hadde du bygd pc-en din i dag hadde du fått en 2200 for samme prisen som en 2000..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...