Actibus Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Har et problem med følgende kode.. Variabelen $merke hentes ut av et annet script på siden, og den printes av echo'en i scriptet under, men den nekter å virker i LIKE '%$merke%'. Hvis jeg manuelt setter inn $merke = "merke"; slik som i koden nederst virker det, men hvorfor ikke på den første, den er jo tilgjengelig siden den printes av echo? echo $merke; $options=""; $query = "SELECT * FROM leverandor WHERE verksted_for LIKE '%$merke%'"; $result = mysql_query($query); while($row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC)) { $liste=$row["navn"]; $options.="<OPTION VALUE=\"$liste\">".$liste."</OPTION>"; } Men hvis jeg manuelt legger inn $merke så virker det echo $merke; $options=""; $merke = "xxx"; $query = "SELECT * FROM leverandor WHERE verksted_for LIKE '%$merke%'"; $result = mysql_query($query); while($row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC)) { $liste=$row["navn"]; $options.="<OPTION VALUE=\"$liste\">".$liste."</OPTION>"; } Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Wild guess: kan være fordi du har variabelen som stringtext ? $query = "SELECT * FROM leverandor WHERE verksted_for LIKE '%" . $merke ."%'"; Uansett, prøv å print $query på begge versjoner, å se hvordan spørringen ser ut. Endret 18. januar 2012 av laserlars Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Problemet er at $merke ikke er tilgjengelig fra en annen fil hvis det er det du mener, ellers hadde det vært flott å sett hele scriptet Kommer det riktig output fra "echo $merke;"? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) $merke hentes fra DB via en fil som er lagt til med include, og som nevnt echo viser den riktig. Skal teste det du sier laserlars. Edit: laserlars sitt wild guess viste seg å stemme, da lærte jeg noe nytt idag også Tusen takk! Endret 18. januar 2012 av Actibus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå