galdeq Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Heisann! Jeg har kjøpt meg følgende hovedkort til en pc jeg bygger http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639536 denne skal settes inn i en fractal design array r2 mini å fungere som en nas\stue pc der jeg bruker igp'en i prosessorn får å få bilde via hdmi. Kunne også tenkt meg å kanskje spille noen eldre spill i ny å ne. Spørsmålet mitt er hvem cpu jeg skal gå for? Først tenkte jeg at jeg likegodt kunne gå får en 2500k men blir det kanskje litt overkill? bruksområdene blir altså: Eldre spill Film Mer eller mindre stå på 24/7 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Eldre spill? Tenker du på doom3 quake 4 etc? Problemet da blir nok intel skjermkortet, og ikke prosessor. Så i prinsippet i det tilfelle er bedre med dobbeltkjerne prosessor og ATI/nvidia skjermkort. HD6670 er et lite men greit skjermkort. Intel Core i3 2120 virker sikkert greit, hvis du ikke trenger å ha antivirusprogrammet kjørende under spill. Men har du råd ville jeg vurder Intel Core i5 2400s. Endret 18. januar 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
galdeq Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2012 Takker får svar, jeg spiller endel eve online det var det jeg mente med eldre spill Vil helst ha det så kjølig som mulig der inne, var derfor jeg ville bruke igp'en istendenfor dedikert skjermkort. Hva står s'en får i 2400s? Den har vel den samme igp delen som 2500k men er litt kaldere så det hadde egentli passet fint. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 @galdeq: HD 3000 IGP-en i 2500K og 2400S er faktisk ikke så hakkende gale til spill på litt lavere oppløsning. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 2400s betyr at den gir litt mindre ytelse, og lavere strømbruk, og er ikke like enkel å overklokke. Sammenlignet med 2500k. Anågende skjermkort vet jeg ikke hvor høy oppløsning eller FPS du vil oppnå, men man kan jo kjøpe prosessor først, og heller vurdere senere å kjøpe skjermkort ved behov. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Om du skal spille andre eldre spill ville jeg ha handlet i5 2500k for å få maks singeltråd ytelse (Spesielt om du skal leke med mods på enkelte titler) Og ett Nvidia skjermkort, årsaken er at NV har fortsatt best støtte på eldre OpenGL standarder fram til de stripper ut koden for dette fra driverne sine. Lenke til kommentar
galdeq Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2012 Takk får alle svar, da har jeg vel egentli bestemt meg får en i5 2400s! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå