keirikl Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Hei alle på Diskusjon! Har tenkt å kjøpe meg en bil, har titta endel på Galant, da det er en del deler, trim/styling til denne bilen, dessuten er det fra 130hk og opp på disse bilene. Har en link over en bil jeg har titta på å fått et tilbud om å kjøpe for 12500. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32337689 Hva synes dere? Jeg kan fikse rust og skader osv. Men i støtdemper tårn er det vansklig å fjerne rusten her? Bilen har automat-gir, er det positivst eller negativt? Håper noen kommer med svar, da dette er mitt første bilkjøp! Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Jeg ville aldri vurdert å kjøpe den bilen der dersom du skal kjøre med den. Lenke til kommentar
keirikl Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 Jeg ville aldri vurdert å kjøpe den bilen der dersom du skal kjøre med den. Hva mener du? Hvorfor ikke? Fikser rust osv. selv, Kunne du sagt hvorfor? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Årsakene er uthevet: PROSJEKTBIL / DELEBIL! Pris kan diskuteres, GI BUD! Meget trofast Galant selges med tungt hjerte. Jeg har hatt bilen i 10 år og kjørt den fra 84.000 km til dagens km-stand, de siste 6-7 årene har den i hovedsak vært brukt til ukentlig langpendling mellom Asker og Porsgrunn. Bilen går som en klokke og har aldri påført meg noen problemer. V6-motoren med 163 hk er den drøm å kjøre, har bunndrag samtidig som den er svært responsvillig og hissig når man ønsker det. Noen av disse bilene har hatt problemer med girkassen, men denne har fungert helt feilfritt. Bremser, støtdempere, hjullager, etc. har vært byttet løpende etterhvert som de har blitt slitt. Eksempler: - Registerreim er byttet ved ca 90.000 og 180.000, neste bytte er ved 270.000. - Alle støtdempere ble byttet for noen år siden, er ikke slitt. - Alle hjullager byttet, begge foran 2 ganger. - Bremser bak samt noen andre småting byttet/oppgradert for ca. 20.000 kr ved forrige EU-kontroll (2009) - Panser er nytt, byttet 2010 Bilen har rust på begge hjulbuer bak samt i støtdempertårn foran, og derfor sannsynligvis flere steder også. Som bildene viser har den også noen mindre kosmetiske småskader. Den er derfor ikke EU-godkjent siden kostnaden med å ta hånd om rusten på verksted ble for høy. Jeg hadde tenkt å ha bilen som prosjektbil selv, men det viser seg at tiden ikke strekker til. For den som har tid, evner og kunnskap samt tilgang til verksted og utstyr, er dette en meget fin prosjektbil. Jeg har dessverre ikke bilder av interiøret ennå, men det er standard blått/grått som for mange av disse bilene, samt særdeles velholdt og uten skader. Årsavgift for 2011 er betalt. Bilen har stått ubrukt i garasje fra oktober 2010. Skiltene til bilen ble levert inn mai 2011. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Aldri kjøp en så gammel bil med automatgir. Med mindre du kjøper V6, så er det en ekstremt treg bil. Den veier halvannet tonn, og er ikke morsom å kjøre. Har selv en 1994 Galant V6 automat med defekt girkasse, så vet hva jeg snakker om. Lenke til kommentar
keirikl Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 Bilen har en V6. Men som han skriver er det ikke noe feil med girkassa, skulle det plutslig bli en feil? Rust osv, har jeg skrevet at jeg greier å fikse, støtdempertårn er vel ikke så vansklig å fikse for rust osv? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 (endret) Bare det at du stiller spørsmål med vanskelighetsgraden av å fikse rust i støtdempertårn beviser vel at du ikke er rette mann for jobben? Det er en girkasse som er kjent for feil, og den har gått 250k... you do the math. Jeg hadde nesten regnet med at feilen slår inn mens du eier den. Det virker som at du er på jakt etter ett lite tegn av "ok" for å kjøpe denne bilen.. tviler på at du får det fra noen her på forumet. Beklager, men finn en annen bil. Endret 19. januar 2012 av xibriz Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Bilen har en V6. Men som han skriver er det ikke noe feil med girkassa, skulle det plutslig bli en feil? Rust osv, har jeg skrevet at jeg greier å fikse, støtdempertårn er vel ikke så vansklig å fikse for rust osv? Alt dette er nå irrelevant, da bilen er solgt. Det var ikke feil med girkassen min heller da jeg kjøpte bilen. Men 10 000 km senere, og den går ikke inn i gir lenger. Støtdempertårn er vanskelig å fikse. Hvis det er gjennomrustet, så er det MANGE timer for å bytte ut delene. Som personen over sier; Når du må spørre hvor vanskelig det er, har du åpenbart ikke ferdighetene som trengs for å sveise rust. Du kan ikke bare "lime" på nytt støtdempertårn. Du må fjerne hele hjulopphenget på den siden, sette bilen på bukker, skjære ut det rustskadede metallet og sveise på et rustfritt tårn fra en delebil. Ikke bare er det dyrt, men det er mange timer med jobb også. Hvis du gjør det feil så går ikke bilen igjennom EU-kontrollen, og er ikke trygg å kjøre. Da sitter du igjen med 1500 kroner i vrakpant. Lenke til kommentar
keirikl Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2012 Bare det at du stiller spørsmål med vanskelighetsgraden av å fikse rust i støtdempertårn beviser vel at du ikke er rette mann for jobben? Det er en girkasse som er kjent for feil, og den har gått 250k... you do the math. Jeg hadde nesten regnet med at feilen slår inn mens du eier den. Det virker som at du er på jakt etter ett lite tegn av "ok" for å kjøpe denne bilen.. tviler på at du får det fra noen her på forumet. Beklager, men finn en annen bil. Takk for svar! forstår hva dere mener.. At det blir sikkert minst like dyrt å fikse bilen og når den først er fiksa ett sted, så går det ikke langt tid før det blir rust/feil et annet sted. Men nå skrev jeg at dette er mitt første bilkjøp, og jeg har aldri skrevet at jeg skal gjøre jobben alene, ved å fjerne rust osv. Har et budsjett på 10-20tusen, så jeg tenkte jeg kunne fikse bilen for resten av pengene som er igjen etter jeg "hadde" kjøpt den. Men forstår nå at det kommer til og er sikkert mange feil på en såpass gammel bil.. Men kunne noen av dere posta noen linker til noen biler rundt 10-20tusen, eller skrive hva jeg bør se etter? Vil helst ha en bil med litt "futt" i, hvis dere forstår hva jeg mener. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå