Gå til innhold

55 tommer trådløs 3DTV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Strømmen overføres til TV-en ved hjelp av magnetisk resonans i et spesifikt frekvensområde. I praksis betyr dette at det sitter en sender i boksen som TV-en står plassert på, og som sender strøm til en mottakerspole i bunnen av TV-en. Ifølge Haier er avstanden mellom sender og mottaker 20 cm
Så mye styr for så liten praktisk nytte.

Det ble demonstrert lignende teknologier som kunne gjøre dette over flere meter men jeg synes nytteverdien er lav ift. en stor TV som står på en benk eller henger på en vegg.

Ift. mobiltelefoner, laptoper og andre lignende enheter ift. lading var det veldig interesant at hvis man beveget seg innenfor en viss sone så ville enhetene automatisk begynne lading.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
magnetisk resonans i et spesifikt frekvensområde

:hmm:

Så.. EM-bølger på det ulisensierte 5GHz-båndet altså, det samme som trådløst nettverk (A/N).

:innocent:

Nå som jeg er på en maskin som ikke har den store «Vil du være med i en spørreundersøkelse»-boksen over halve artikkelen som jeg ikke får bort fordi den krever local-storage-støtte i nettleseren ser jeg at den dekket over en viktig bit informaskin. Sitatet om "magnetisk resonans" omhandler strømmen, ikke WHDI. Det er fortsatt EM-bølger, men jeg vet ikke hvilken frekvens det går på. WHDI derimot går på 5GHz.

Lenke til kommentar
Strømmen overføres til TV-en ved hjelp av magnetisk resonans i et spesifikt frekvensområde. I praksis betyr dette at det sitter en sender i boksen som TV-en står plassert på, og som sender strøm til en mottakerspole i bunnen av TV-en. Ifølge Haier er avstanden mellom sender og mottaker 20 cm
Så mye styr for så liten praktisk nytte.

Det ble demonstrert lignende teknologier som kunne gjøre dette over flere meter men jeg synes nytteverdien er lav ift. en stor TV som står på en benk eller henger på en vegg.

Ift. mobiltelefoner, laptoper og andre lignende enheter ift. lading var det veldig interesant at hvis man beveget seg innenfor en viss sone så ville enhetene automatisk begynne lading.

Problemet er jo som det alltid har vært, massiv ineffektivitet, spesielt på lengre avstander.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...