HKRoed Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Hei! Har skaffet meg en SMC 7004ABR router, men er usikker på om brannmuren egentlig fungerer. Kjørte programmet Leaktest som sjekker åpne porter og den gikk rett ut. Etter at jeg innstalerte Zonealarm i tillegg ble Leaktest stoppet. Jeg har enablet "hacker monitoring and logging function" i oppsettet, men kan ikke se ett eneste angrep i loggen. Noen tips om hvorfor det er slik? Lenke til kommentar
Jay Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Hva mener du med at den "gikk rett ut"? For meg så høres det ut som at du testet fra innsiden av brannmuren og ut. I så tilfelle så er det greit at alle portene er åpne. Brannmuren sin viktigste oppgave er å begrense trafikk fra Internett og til ditt LAN. Bruk av zonealarm burde være unødvendig når man har et LAN med en dedikert brannmur. For å teste så må du sitte på "utsiden" av brannmuren eller få noen til å teste for deg. Meg bekjent så er de fleste slike routere m/firewall satt opp default til å stoppe all trafikk fra utsiden. - J Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Åja ve ja. Trodde brannmuren stoppet begge veier jeg. Er vant til software basert brannmur se. :-) Men hva med den loggen da. Den har jo ikke stoppet noen angrep. Skulle tro at Blast viruset hadde villet inn her.... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 http://scan.sygate.com/probe.html www.grc.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå