Gå til innhold

Frustrert og irritert over alle artikler om antioksidanter

Anbefalte innlegg

Jeg koker over av forbannelse snart. Det står den ene positive artikkelen etterfulgt av den andre drepende artikkelen om antioksidanter. Men hva i pokker stemmer.

Se her f.eks, her sies det at antioksidanter rett og slett kan fortkorte livet ditt: http://nhi.no/livsstil/livsstil/diverse/antioksidanter-kan-forkorte-livet-18572.html

Og jeg behøver ikke sitere nettsider hvor det står positiv omtale, det er mange nok av de.

Hva pokker skal man egentlig tro, bør jeg kjøpe den blå blåbærpakken på ica med blåbær ekstrakt eller bør jeg styre unna?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ha driti i hele greia, du finner like mange artikler om at det hemmer treningseffekten som at det øker den.

De kan ikke dokumentere effekter så de er pålagt å si " det funker for meg" i reklamer.

Det burde vel si sitt.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Alt det her vitaminer, mineraler, antioksidanter osv er veldig populært å reklamere nå for tiden. Jeg vil si, så lenge du spiser nok og variert, som mange gjør, så holder det med tran hver dag! (om du ikke spiser fisk hver dag da)

Endret av Overdox
Lenke til kommentar

Når det kommer til antioksidanter mener jeg normalt kosthold med frukt og grønt er best, altså at antioksidantene er i naturlige mengder og bredspektrede. Med tanke på de belastningene vi har i vårt moderne liv så heller jeg mot å ta ekstra med vitaminer og mineraler, rett og slett av den grunn at normalt kosthold gir for lite. Så og si alle fagmilijøer er enige i dette, men det blir av en eller annen grunn dysset ned.

Bekjempelsen av frie radikaler er viktig, og aldringsprosessen øker om man ikke har nok i form av egenproduksjon og inntak via kostholdet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...